anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den potřebovala bych poradit,můj problém je takový:kdysi jsem se dostala na svou vysněnou střední školu,ale setkala jsem se šikanou ze strany jedné holky,tehdy mi zařídila život tak že jsem pomalu něměla kde bydlet-tehdy jsme bydleli na intru a ona vymyslela,že si najdem privát (já blbec sehnala) ale byla tam podmínka ,že musime být dvě,odhlásila jsem se z intru a v den stěhování mi oznámila,že nikam nejde, pak se mi dokonale vysmála,rozešel se semnou kluk-mnla na tom své přičinění,sváděla na mne různé krádeže,poštvala proti mne celý kolektiv,všude mne pomlouvala,a docházelo tehdy k dost pro mne trašným věcem,tehdy jsem měla na škole peklo a tak jsem se rozhodla odejít a dokopala jsem se k maturitě na uplne jiné škole,letos jsem dostala na vysněnou vysokou školu,jenže ta holčina taky ,budeme rozdělený na dvě skupiny a bohužel sme v té samé,už jsem mluvila i s vedoucím katedry ,byl chápavý jenže abych se dostala do druhé skupiny musela bych najit někoho kdo si to semnou prohodí což je nesplnitelné vzhledem ke špatnému rozvrhu,takže to vypadá ,že budem spolu. Mám z toho docela strach,kdo ví ,třeba si mne ani nepamatuje,nebo je to dnes jiný člověk, ale když si na to vzpomenu svírá se mi hrdlo, potřebovala bych nějakou radu ,jak se s tim vyrovnat(počitám s tím nejhorším ač si uvědomuji,že to tak nemusi být,je to ve mě.)popřípadě,jak by se dalo předcházet a bránit šikaně,kdysi jsem si myslela,že se mne to netýká,ale dnes sem vůči tomu docela labilní,prosím poradte,dekuji.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Adélko, to se ti nedivím. Každopádně si ji nepouštěj k tělu – spíše se ji vyhábej obloukem. Pozdrav úplně stačí. Kdyby vedoucí katedry pomohl v tomto rozdělení, bylo by to fajn. Ohledně vnitřního rozpoložení i pro tebe může být užitečné odpuštění. Odpuštění není souhlas se skutkem, ale je to ponechání minulosti za námi. Doporučuji ti dvě knihy v té věci: http://www.beletrie.eu/knihy/svet-bez-hranic.html a http://bhakti.cz/radikalni-odpusteni-tipping-c-colin+id-Medium-4-2487 Co ty na to? Pustíš se do toho? Ádo, děláš to hlavně pro sebe, ty se staneš svobodnější a volnější :). Tada holky – to vypadá na nějakou karmickou zápletku – jak kdyby ona – spojenkyně dábla na tebe už někdy dříve dělala intriky – pouštíme do toho zámotku světlo, aby se ukázala pravda o té holce. Je třeba, aby ty jsi zářila.