Dobrý den, potřeboval bych jen poradit, už delší dobu nevím jak mám dál žít, dá se říci, že pouze přežívám. Je mi 20 let, ztratil jsem smysl svého života. Když jsem byl mladý (cca 15-17 let) tak jsem marně hledal, ale s jistou nadějí nesmyslnost tohoto světa což je nesmrtelnost. Měl jsem dívku, společně jsme věřili, že najdeme nesmrtelnost těla a budeme zde navěky spolu. Ovšem nic jsem nenacházel, byl jsem dosti naivní, po čase jsem si začal zvyšovat své ego na ostatních, psychicky jsem je týral, když musím být přímý. Avšak zanechal jsem v nich určité podklady, hrál jsem si s nimi, ale to mne vlastně netrápí. Spíše jsem zjistil, že neexistuje nesmrtelnost těla. Mám moc rád život, ale…. Vzdal jsem se všeho, jsem sám doma, bez přátel za rodinou nejezdím a zatím mne stačí peníze z mé předchozí práce. Trpím depresemi, je to strašná bolest. Jistě přijdu k věci, jen.. Jak se zbavit strachu ze smrti? Neustále myslím jen na smrt, všechno mi ji připomíná. Dále mám strach z nemocí, či ztráty zraku, končetin, strašně moc se bojím toho, že mne to někdy potká. A poslední věc, vše beru jako pouhou biologii, chemii a fyziku.. Tedy pro mne nemá žádný vyšší smysl život. Nedokáži se smířit s tím, že jsem jen kus hmoty.. Že jsem jen pouhá chemická reakce, že vše nedokáži celé své tělo ovládat vlastní vůli. Vážně už nevím jak dál.. Uvažuji o konci, protože tohle, už prostě nejde.

Milý Martine, vidím, že otázky tu jsou dnes vskutku Hamletovské:). Bez smrti by nebylo filosofie, bez vztahu k transcendentnu se těžko žije, bez poznání není vývoje, bez práce nejsou koláče a z mé zkušenosti bez psychické práce není vnitřní harmonie. Bez otázek nejsou odpovědi, takže je skvělé, že máš otázky :). Taky se mi moc líbí věta: "mám moc rád život". Odpověď na tvé otázky přesahuje rámec této poradny. Několik vět pro tebe: 1. tělo je smrtelné, tělo je chrámem duše, tělo je zrcadlem duše, chceme-li, aby nám sloužilo, je třeba o něj pečovat a milovat ho. 2. je třeba milovat svou duši, je třeba si odpouštět, je-li třeba, je vhodné své viny odčinit 3. ve vesmíru funguje zákon karmy – cokoliv uděláš proti druhému člověku, 50% z toho zůstane v Tvých polí (cesta z toho je bod č.2.) a je to tvůj vnitřní nepřítel (výsledkem je deprese). Pokud sobě vezmeš život, v dalším životě budeš muset tuto negaci řešit… 4. pokud máš pocit, že jsi zamotán v negativní energii a chceš z ní ven, objednej se. 5.smrt těla je třeba akceptovat 6. žádný fyzik ani jiný vědec nebyl schopen doložit, že vědomí je produktem hmoty, ale pouze to, že vědomí působí na hmotu. 7. máš-li se alespon trochu rád, budeš svůj život tvořit a vyjdeš ze svých stěn. Držím palce.