Dobrý večer. Potřebuji prosím poradit. Týká se to přítele. S jeho rodiči se nemáme rádi. Dozvěděla jsem se od přítele, že mě mu vymlouvali. Ale prý si s nima udělal jasno. Ale bojím se, že je na rodičích nějak citově závislý. Přiklad: napíše mi smsku, že dostal vynadáno za to, že u nich nespí. Že u nich nespal přes deset dní, tak u nich bude, aby nebyly řeči. Nechápu to. Třeba dnes. Volala a psala mu máti. Asi ho sháněla a ptala se jestli je v pořádku, když se tři dny neozvala. Tak jsem byla tak naštvaná, že jsme se pohádali a on odjel k nim. Pak jsme si o tom psali a já vytáhla to s tím spaním a on to nějak zakecával, že jde spát a takový věci. Když jsem pro něho nejdůležitější, tak proč mě nechává samotnou a jezdi za něma. Nedokážu zkousnout, že mě jeho rodiče nemají rádi a on přes to je s nimi. Sice má malou sestru a bratra ale přitelkyně je přitelkyně. Mu je 22 a mně je 21. Poraďte mi, prosím. Nevím, jak dál? Nechci aby nás rozdělila nenávist s rodiči.

Milá Jano, máte pravdu, nenávist rozděluje. Máte pravdu i v tom, že je přirozené, že muž opouští své rodiče, aby přistoupil k ženě vytvořil novou rodinu, to neznamená, že vztah k rodičům přestává existovat, jen se proměnuje – plánujete svatbu a rodinu? Jak dlouho spolu chodíte? Opouštění původní rodiny a vytvoření nové může být pozvolný psychický proces. Pokud si s rodiči udělal jasno, postavil se na vaši stranu, je to krok dobrým směrem – chápete, že on má své rodiče rád? To, že jste pro něj nejdůležitější je hezké, ale neznamená to, že zbytek světa pro něj přestává existovat. Doufám, že to ani nechcete, protože určitě jste přející žena. Netlačíte ho do kouta? Můžete společně zajít na konzultaci k partnerskému poradci. (pokud budete chtít, můžete se zastavit – nejlépe společně)