anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, už nějakou dobu mě něco trápí. Jsem hodně agresivní i když nechci a začínám být také dost negativistická. Začalo to asi v období těhotenství. Měla jsem dvě zaměstnání a určitou zodpovědnost (účetní). Po porodu se už vše jen horší. Většinou mě rodina kritizuje a nikdo nepochválí. Říkají, že bych všechny jen "střílela", ale myslím si, že to není pravda. Moc mě to bolí a nevím si s tím vůbec rady. Nechci taková být, ale už nevím, co bych měla dělat. Vím, že se pro takového člověka jako jsem já těžko dá něco udělat. Budu ale ráda, když mi poradíte. Děkuji PS: Možná za to může i to, že jsem na rodičovské dovolené a celé dny jsem spíš sama. Manžel chodí do práce a kromě naší dcery si nemám s kým popovídat a komu se svěřit. Mojí rodině je to jedno. Moje stesky a problémy slyšet nechtějí. Kamarádky mají jiné starosti a už se nevídáme a nepíšeme si.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Pájo, pokud v člověku funguje negativismus jakoby sám od sebe, je třeba vědomou prací a sebekontrolou negativní formulky, postoje, myšlenky přetvářet v pozitivní – tak práce může začít. Samozřejmě chvalte sebe a ocenujte se, mějte k sobě pozitivní vztah – jak vidno, nikdo jiný to za Vás neudělá. Chválený a akceptovaný člověk mívá v sobě méně agresivity. Odpuštění sobě i druhým také snižuje agresivitu. Pokud máte možnost (a jistě máte), objednejte se k psychoterapeutovi na urovnání náhledu na situaci a třeba i na léčebné meditace. Máte-li chut, můžete se objednat i ke mně.