anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o radu, pomoc či snad povzbuzení. Byla jsem neprávem odsouzena k trestu odnětí svobody v délce 10ti měsíců. Nechchi nyní řešit jestli právem nebo ne, snad se spravedlnost ukáže včas. Jsem z toho ale psychicky na dně. Zrovna v době kdy jsem po dlouhém hledání našla dobré zaměstnání a měla bych nastoupit, bývalý přítel mi zanechal spoustu exekucí a novou prací by se začly řešit. Nejsem zločinec, nikdy jsem nikomu neublížila, nic neukradla ani nic podobného. Jen jsem jela bez řidičáku, od nového roku to není trestný čin ale pouze přestupek. I přesto mě odsoudily. Soudy jsou u nás opravdu bezvadné. Nevím jak se s tím vyrovnám. Do věznice musím nastoupit již tento pátek. Zhroutil se mi v tuto chvíli celý svět a nemám pro co žít. Dlouho jsme s novým přítelem řešili jeho problém nevěry a po tom, co jsem se rozhodla mu dát šanci, přijde tohle. Navíc jsem člověk, který se vším zaobírá hodně dlouho a vše mi leží v žaludku a tíží neskutečně dlouho. Neumím si představit, jak to tam zvládnu s celodenní myšlenkou, co právě asi dělá přítel…..umím se sama hrozně ubíjet. Rodina mě odsoudí, možnost získat potom práci bude minimální. Možná, že polovinu trestu prominou, ale i tak je to neskutečně dlouhá doba a já nevěřím, že ji překonám, a co bude dál. Je mi 30 let, jsem svobodná, zatím bezdětná. Předem Vám velmi děkuji. Podpora od přítele, že to zvládneme příliš nezabírá. S pozdravem a díky Jarmila.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Jarmilko, tak doufám, že si to ještě tady přečtete. Někdy se s námi život nemazlí a je na nás, abychom vše brali: co nás nezabije, to nás posílí, vše je užiteční zkušenost, a hledali na všem vždy to dobré. Brala bych to tak, že jedete prožít něco nového a zajímavého. že můžete mít čas sama na sebe – vemte si knihy o pozitivním myšlení, nechte si je donést a studujte a myšlenky ovládejte a myšlnkami tvořte. Zajímavá kniha je např.: Jak si úspěšně přát nebo kniha: Svět bez hranic. Je třeba tu autodestrukci proměnit – nechat odejít – třeba tam bude šikovná psycholožka a může vás některé techniky naučit. Držím palce a věřte, že vše, co se děje, je dobré. Pustte ten pocit zatracení a vnímejte, že jste královna, která jde na zkušenou.