anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den,obracím se na Vás se svým trápením. Potřebovala bych radu jak donutit svého 17ti letého syna učit se do školy. Dělá střední školu ale to tak že tam sice poctivě dochází ale jinak tím jeho zájem končí. Je velký problé ho pak následně doma přimět aby se učil a vůbec přípravě věnuje téměř minimum času. Jeho výsledky nejsou dobré hodně nevyrovnané. Školu jsme sice vybrali my, ale po domluvě, on svojí představu neměl vůbec. Je ve 2.ročníku a mám obavy,aby sice čtyři roky nějak ,,neproklepal,,ale nezvládne to potom u maturity.Myslím,že ho nebaví učení jako takové. Už nevím jakou metodu bych měla zvolit, abych ho k učení motivovala nebo nějak donutila nebo nevím jak se mám zachovat. Jak začnu mluvit o učení je hned ,,naježený,,. Prosím poraďte ikdyž je to asi složité Děkuji moc

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Jani, stav nezájmu o školní vzdělání je v současnosti rozšířen, nějak se nabídka nepotkává s poptávkou (a systémově se to řešit ještě dlouho nebude – proč? http://radanastepankova.blog.idnes.cz/c/92547/Ma-neuteseny-stav-skolstvi-reseni.html a pro :-) http://radanastepankova.blog.idnes.cz/c/93646/Kdyz-zjistis-ze-jedes-na-mrtvem-koni-sesedni.html ) 17 let – člověk již má rozvinuté rozlišovací a poznávací procesy, je schopen uvažovat a předvídat a nést zodpovědnost. Vy za něj konat nemůžete. Můžete mu přopomenout staré dobré úsloví: "Jak si usteleš, tak si lehneš." Také ho informujte, že až nebude chodit do školy, musí Vám přispívat…Vy sama sebe neidetifikujte se svým pohledem a hodnocením. Co se může z Vašeho pohledu jevit jako nedobré, z jeho úhlu pohledu je to dobré – on takovou zkušenost potřebuje. (taky můžete zkusit psychoterapeutickou konzultaci – uvídí se, zda to může něco přinést nebo nikoliv…) Přeji vše dobré