anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den,píši Vám,proto protože bych potřebovala radu.Mám dceru které jsou tři roky před čtyřmi měsíci se nám narodil syn,do té doby bylo vše v pořádku.Teď dcera začala žárlit na malého a nechce vůbec poslouchat,prosazuje si svoji když může nejraději by pořád byla u babičky,když něco provede tak se na ni rozzlobím a ona mě vyhání od sebe.nevím si rady jak na ni,aby taková nebyla.Prosím o vaši radu

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Zdeno, žárlení na sourozence, který se narodí v tomto období (mezi 2. a 3.rokem) je statisticky běžné – nervová soustava v té době ještě není zralá, dítě v té době chce maximální pozornost pro sebe, je to zároveň období prvního vzdoru a proto je přirozené, že "zlobí". Doporučuji, abyste ji věnovala také potřebnou pozornost, aby Vám mohla pomáhat při péči o syna. A babičku ji přejte. Držím palce a přeji dost trpělivosti.