anonym Personál zeptal se před 17 roky
Mám problém a nevím jak DÁL ho řešit.Moji rodiče bydleli až do smrti otci spolu.Matka je ID od 40 let a od 51 roků je vdovou.Bydleli ve velkém domě na vesnici,pokud bylo možné pomáhali jsme jak jen to šlo i finančně.Ale po 5 letech dluhy došli tak daleko,že jsme s bratrem apelovali na to ,ať se barák prodá.Během 5-ti let,co byla vdovou začala intenzivně píti a k těm práškům co bere to nedělalo dobrotu – byla úplně mimo i po 1 dcl vína(agresivní,neschopna komunikace,neschopna žádného řešení,nepamatovali si a zapomínala i věci z běžného života.Barák se prodal,poplatili se dluhy,jí se koupil byt nedaleko mě i bráchy,zrekonstruoval se celý,nový nábytek….Vše jsme zařídili já s manželem a bratrem.Pořád to bylo málo,že jsme ji odlužili,že teď nemá žádné problémy,které jsou spojeny s barákem.Fyzicky nestačí ani na zametení dvora,má vidinu,že si vezme půjčku,zase si koupí barák …ale ,že to nebude moci splácet,na to ani nepomyslí.Pití pokračuje ve velkém,já se s ní hádám až do krve,nestačí ji peníze,nakupuje blbosti,utrácí…Jen sedí doma,pije a kyne,ani k jednomu nejde na návštěvu,dožaduje se ,že musíme chodit jen k ní.Já už nevím kudy kam,asi jsem před zhroucením,spala bych vždy a všude,jsem pořád unavená.U manžela a syna je vše úplně v pořádku,ale nevím jak to s ní zvládnout,o léčení nechce ani slyšet,o ničem nechce slyšet.Dělá jen samou ostudu,když i přes den chodí venku v podnapilém stavu nebo pod práškami.Já ji už nemůžu ani nic zařídit,někde ji objednat,protože nedodržuje žádné termíny,pořád se přeobjednává,protože na něco pořád zapomíná,nebo protože den před tím měla více pod parou a ráno nebyla schopna vstát.Tak jsem jí řekla,že už jí nikde objednávat nebudu,nebudu si dělat ostudu a něco si za ní pořád vymýšlet.Ale já můžu za to,že otec umřel (IM),že my jsme jí dotunili prodat barák,my na ní něco pořád vidíme a vyčítáme ji i trochu toho pití.Nevěřila by jste, když náhodou se zastavila u nás po 2 měsích( měla vypito), jak mi poroučela a přikazovala,ať ji sakra naleju nebo uvidím,zač je toho loket(že prodá byt a peníze rozfofruje,já řekla,že mi na penězích nezáleží,ať jen přestane pít a dobře si rozmyslí si udělá).Manžel ji trochu rozebral,(já byla nepříčetná) a potom mi řekl,že být to jeho máti,tak s ní vyrazí dveře,ale jeho nebyla.Nevím JÁ už jak dál,jestli se už nenám jít léčit,protože moje averze k ní je taková,že vůbec nevím jestli jsem schopna toho,že kdyby se s ní něco stalo a já si ji měla vzít domů,jestli bych si ji vzala.Začímám se i já měnit,jsem zlá,podrážděná až agresivní,nesoustředěná…Sociální citění je taky nulové.Já pití nenávidím.Co mi poradíte,mám se jít léčit já?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 17 roky
Obecné rady z knih mají obdobné úskalí jako tato odpovědna – nejsou osobní (viz.minulá odp. tobě). Z tvého psaní si nejsem moc jistá tvou připraveností, odhodláním svůj bol řešit. Věřím, že jsi udělal zkušenosti, které nevedly k řešení (vážím si toho, že jsi něco zkusil a jen doufám, že jsi to nezkusil proto, abys mohl říci: "Stejně mi nic a nikdo nepomůže.")To opravdu není důkaz toho, že řešení pro tebe neexistuje. Jaké jedno slovo v tvém psaní má největší sílu? Myslíš, že tě někdo může provázet bludištěm vnitřnho světa, někdo, kdo se v něm umí orientovat, pracovat a tvořit v tom prostoru? Přeji ti Lásku, víru, naději…