anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, mám dvě dcery 5 a 1,5 roku a jsem na rodičovské dovolené. S manželem jsem se pohádala kvůli finanční siuaci (hádáme se často, manžel mi vyčítá, že moc utrácím, ale když mu řeknu ať se stará o finance, nákupy, placení složenek… sám tak stejně vždy odmítne. Navíc už i sbírám účtenky, aby se podíval co kolik stojí, ale odmítá to s tím, že ho to nezajímá, že prostě musím vyjít). A v afektu tého hádky jsem ho poslala do pr… zkrátka už mi ruply nervy ( to vše bohužel před dětmi) Nemyslela jsem to tak, aby se odstěhoval. Ale manžel přišel za pár minut s tím, že chce vrátit klíče od domu a odstěhoval se k rodičům. Poté jsem zjistila, že má asi půl roku připravené rozvodové papíry. Nyní když jsem oba vychladli, tak se chce vrátit zpět. Ale já teď nevím jestli se tato situace nebude zase opakovat a zda mu mám dát znovu šanci. Navíc je to samozřejmě všechno moje vina (v očích jeho i jeho rodičů). Nevím jak se v této situaci mám zachovat, protože vždy jsem špatná jen já, navíc lžu… slova manžela. Poraďte, mám zajít k psychologovi? (uvažuji o tom už delší dobu)Ale když jsem to totiž zmínila před manželem, tak se mi skoro vysmál… Předem děkuji za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá :), mno, vypadá to na do sebe zahleděného manžela. Zvažte, jaká zvládnete život bez něj (myslím ekonomicky a výchovně), pokud máte pocit, že ano, můžete mu říci, že manželská terapie je Vaší podmínkou pro udržení manželství – tam se můžete naučit komunikovat i o konfliktním tématu). Pokud se na život bez něj necítíte a on nechce spolupracovat, zajděte na urovnání myšlenek a vztahu k manželovi k psychoterapeutovi. Přeji vše dobré.