anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, mám takový problém a nevím co s ním. Od října se moji rodiče hádají skoro každý víkend.Byla jsem zvědavá kvůli čemu se hádají, teď vím, že jsem to asi neměla dělat ale hrozně moc mě to trápí, no prostě jsem si přečetla smsky z jejich mobilu a mamka tam taťkovi psala, že jí mrzelo, když nebyl doma a musel být s jinou…Nevím co i o tom mám myslet.Když sem se zeptala mamky, jestli má ona nebo taťka někoho jinýho řekla mi že ne a že to není moje starost a dostala jsem místo toho vynadáno. Vadí, mi jak se teď k sobě chovaj. Mamka i taťka chodí skoro každej víkend někam pařit a my s bráchou(15) zůstáváme často doma samy. Mamka se najednou chová divně,pořád novýho si něco kupuje,ke kadeřníkovi chodí. Teď o víkendu jsem myslela že už je všechno v pořádku, ale tatka byl na firemní akci, i když to mamka věděla, tak na něj čekala do 4 do rána. Pak tatka přišel a zase se hádali. Nemohla jsem kvůli tomu spát. Druhý den jsme měli jet na Vánoční nákupy a v autě se dohadovali a mamka stále vyzvídala něco o nějaky ženský. Pak zase brečela. Nejvíce mě vadí, když tatka spí a mamka mu prohlíží, kapsy, peněženku, mobil mu krade dívá se mu pořád na email. Mě to opravdu moc vadí, když to dělá a nevím jestli to mám říct taťkovi nebo ne. Poslední dobou nemůžu vůbec usnout, a když myslím na rodiče tak se mi hrozně rozbuší srdíčko a nejde to uklidnit.Jsem z toho zoufalá a nevím jak dál to řešit. Myslíte, že bych měla někam zajít? A nebo se o to vůbec nestarat? Nechci aby se rozešli chci aby bylo všechno jako dřív. Můžu jim nějak pomoc? Děkuji za odpověď. Jana 19 let

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
MIlá Jano, jak vidno, nestarat se o to nedokážete. Ano, bylo by dobré, nalézt svůj střed, klid a rodiče jen pozorovat a nehodnotit, oni žijí svůj život, řídí si ho po svém – je to jejich zodpovědnost. Ohledně máminýho šmírování bych doporučovala spíš jen jí říct, že se vám to nelíbí, ale jinak to nechat mezi nimi. To, jak dopadne manželství rodičů, by nemělo mít vliv na to, jak se cítíte. Zajít si toto uspořádat samozřejmě k psychoterapeutovi můžete. Přeji vše dobré – kontaktovat mne samzřejmě můžete.