anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, Před 3mi lety jsem se odstěhovala za partnerem do ciziny, jelikož neumím ještě jazyk,tak nemám práci a vlastně ani přátele(což mi do této doby zvláště nevadilo,byla jsem ráda sama a když tak jsem se přes počítač spojila s rodinou či kamarády), jsem doma,a ted je tomu týden jsem začala mít podivné uzkosti, snad to souvisí se zimou ale spíše myslím že je to vše dohromady, stresuje mne že se nemuzu dobre naučit jazyk(jsem tak trochu dřevo) začalo se mi stýskat po rodině, po přátelích, začínám mít strach z budoucnosti…co se stane až přijde dítě, budu to v cizině zvládat?Můj budoucí muž zde má perspektivní zaměstnání a nehodláme se stěhovat zpět do čr, je to věc rozumu ,ale srdce mně táhne ,alespoň v těchto chvílích zpět. Neustále se mi chce plakat, nic mne nebaví, nejsem schopná se k ničemu donutit…vše co mně bavilo tak to už mně nebaví, a nemám vůbec hlad.Takže musím pokaždé se donutit něco sníst, také mám poruchy spánku, spím třeba 3-4 hodiny..pak se probudím a už neusnu pak třeba během dne si zdřímnu na hodinu..Přitom ještě před půl rokem jsem byla člověk veskrze pozitivní, vše jsem viděla pozoitivně celou svou budoucnost v zahraničí…nevím co mám dělat, partner se mi snaží pomoci, ale mně to pořád ne a ne přejít, nemohu ani v této době odletět do čr…abych si třeba vyčistila mozek. Nechci tady partnera nechat samotného oba dva zvládáme velice těžce když jsme od sebe… poradíte mi prosím co mám dělat abych se zbavila toho neustáleho smutku a pocitu napětí?Navštívit lékeře nemůžu nebot jsem mimo republiku. Děkuji za pomoc A ještě se omlouvám za případně hrubky :S

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Zuzko, nevím, kde žijete, jak daleko to máte dom – asi daleko. Moc Vám touto cestou nejsem schopná pomoci. Je potřeba jistých psychologických úkonů, které touto cestou nevysvětlím a vy sama bez tréninku nezvládnete. Když tedy budu vycházet z této situace – rada zní, jít domů se slovy "nedokážu tady naplnit život." Dají se hledat kompromisní řešení, které musejí vycházet z vaší reálné situace…např. můžete si dát pobyt na 2-3měsíce tady – pořešit své psychično… (pokud se rozhodnete takto, pak mne kontaktujte – mohu doporučit, co absolvovat u mne i jinde) Přeji vše dobré