anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den,Je mi 24 let.Často mám stavy, kdy nemůžu vydržez sama se sebou.. Většinou je to, když mam nějaký problémy jako třeba těd..s manželem jsme chtěli dítě,to se nám těd povedlo, jenže manžel se ode mě úplně odtáhnul a neví jestli semnou chce být. Na malou se strašně těší,pořád plánuje co všechno jí naučí,co z ní budea tak,v tom problém není.Měli jsme spolu báječnej vztah,vždycky jsme tady byli jeden pro druhýho,řešili jsme spolu úplně všechno.Nejen že jsme byli milující se manželé ale taky nejlepší kamarádi.At se dělo co se dělo,krom občasných hádek jsme vždycky drželi při sobě. Najednou to tak není… Manžel odjíždí třeba na celý týden pracovně pryč,a pokud bych se neozvala já,tak o sobě už ani nedá vědět.Je to úplně cizí člověk který nejeví vůbec žádný zájem o to co se děje snáma. Je mi z toho v šeho tak mizerně,že jen co mam možnost někam zalízt tak se schovám a pořád se jen lituju a brečím.Nedokážu pořádně popsat svoje pocity.Vztek se střídá se strašlivou sebelítostí a nenávistí. Jenže před nikým to nedám znát,protože nechci aby se mě někdo na něco ptal a říkal mi že to všechno chce čas,a nebo jen že to je hormonama v těhotenství… Vím že tím to není,tyhle pocity v sobě zažívám hodně často,ale nikdy jsem na ně nebyla tak sama jako těd. Manžel předevšema dělá že se nic neděje,že všechno funguje,takže i když chci někomu říct co se děje,tak to všichni svádí na těhotenský hormony a že si to namlouvám,přitom se semnou chce rozejít.Pořád si není jistý..už pár měsíců řešíme jen co bude dál a jak to bude s péčí a s bydlením a se vším když se rozejdem..Jednou už se nám to stalo,podle jeho slov jsme si přestali rozumět a našel si přítelkyni,jenže se mu to v hlavě srovnalo dali jsme se zase zpátky do kupy.. Těd to tu zřejmě je zase,nedávno se mi svěřil že má kamarádku se kterou si rozumí,a podle toho jak se chová bych řekla že se i zamiloval.Bylo to jedno z nejhorších období,jenže to jsem si aspon mohla dát sklenku,cigarety,nebo prášek na spaní a všechno zaspat..Těd když mi malá kope do pupku tak si nic takovýho dovolit nemůžu a řeším to všechno jen tím vztekem a sebelítostí.. Jsem nepříjemná a podrážděná i pro okolí. Od Vás bych chtěla poradit jak ovládat svoje pocity

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá soudenko, na práci s pocity neznám lepší cestu než se naučit meditaci a vědomí, že vše je jen láska a bolest. Svou bolest si ošetřme sebeláskou. Do sebelítosti neupadat (nebo si ji dovolit jen na chvíli ;)) Samozřejmě, že chápu, že to není jednoduchá situace – je třeba však hledat dobré aspekty vaší životní situace… Dítě jste chtěla a máte ho, bez něj by vám třeba bylo hůř… Do nenávisti ani vůči sobě ani vůči partnerovi se nezaplétejte… raději si uvědomte, že vás to bolí a bolest ošetřete. Držím palce.