Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu. Mám takový problém, který vůbec nevím jak řešit. Jde o to, že si myslím, že mám sexuální úchylku gerontofilii a docela dost mě to trápí. Líbí se mi muži tak 40-70 let (mně je 18). Vzrušují mně vrásky v obličeji a šedivé vlasy. Mám problém ve škole se staršími učiteli, pár se mi jich líbí a kvůli tomu jsem na nich docela závislá i když vím, že je to špatně a občas z toho vznikají různá nedorozumění. Muži se známkami stáří mě prostě hrozně moc přitahují. Naopak vztah se stejně starým partnerem jako jsem já, mi přijde až nechutný. Kvůli tomu se zase vyřazuji z kolektivu holek ve škole, protože mám jiné preference než ony. Pravdu jsem jim neřekla, protože se bojím že to nevezmou a taky nevím, jestli je důvod někomu něco říkat. Může to být gerontofilie? Mám s tím něco dělat nebo je to v pořádku? Děkuji za radu.

Milá Magdi, s kamarádkou o tom určitě můžeš, s holkama se můžeš bavit o všem možném, můžeš je vyslechnout, říct, že tobě se víc líbí starší… Nemám ve zvyku hodnotit takové preference jako dobré nebo špatné – prostě jsou -můžeme je třeba zkoumat – s čím vším je to pro tebe spojené – s pocitem ochrany? bezpečí? – jaké jsou tvé vztahy k mužům v tvé rodině – co táta, děda..? V čem tkví ta závislost? Co si sama neumíš obstarat? Jak vidíš, naznačuju, že je to široké téma a to může být ještě širší… Když se budeš chtít vydat na cestu sebepoznání, můžeš odpovědi nalézt… třeba sama, třeba s psyhcoterapeutem… Měj se hezky.