anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den,jmenuji se Alena,jsem vdaná 6 let a mám 2 zdravé děti.Dceru 2 roky a syna 5 měsíců.Děti jsem si moc přála,moc je miluji a mám na vše své zásady,které myslím,že jsou dobré.Snažím se vyvarovat toho,co vadilo mne jako dítěti od mých rodičů.Ale někdy mám pocit,že jsem v kleci a vše mne hrozně rozčiluje.Nikdy bych na děti nestáhla ruku,pokud to není výchovná přes plínku.Můj problém je,že se od vzteku uvolňuji tím,že vezmu co je po ruce a prostě s tím hodím,nebo do něčeho kopnu.Nevím jak jinak svůj vztek ventilovat,ale na svých dětech vidím,že se mne bojí a tím vždy pochopím,že můj způsob není správný.S manželem se kvůli tomu hádáme a náš harmonický vztah dostává trhliny.Prosím poraďte,jak se své výbušnosti zbavit. Mám ještě jeden problém,nevím jestli jsem v tom nějak zvláštní,ale píši téměř na každý den seznam,co je potřeba udělat,nebo to mám vše v hlavě naplánované a už se mi do toho nevejde žádný spontánní program.Jakmile to není tak,jak si představuji,jak to mám nalinkované,tak jsem nesvá a protivná.Nedokáži se uvolnit.Nevím co s tím… Děkuji za odpověď,Alena.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Alenko, je cenné, že si uvědomujete dopady vzteku na svůj život i na život bližních. Práce na sobě je ta nejtěžší a zároveň nejdůležitější. Pokud skutečně toužíte státi se krásnou bytostí, nezbývá než být aktivní při hledání cesty, jak se sebou pracovat. Jak z Vašeho psaní vyplývá, vztekání je vaším dlouhodobým průvodcem, takže řešení po emailu není možné. Je potřeba uvědomit si, co je spouštěči vzteku, poznat podobu Vašeho vzteku, jaké myšlenky v tu chvíli jsou prospěšné, a jak meditativně, hloubkově rozpouštět vztek a na jeho místo nechat přicházet klid. Máte-li chut, můžeme se na tu cestu vydat spolu. Mějte pohodové dny.