anonym Personál zeptal se před 17 roky
….problemu, kterych mne trapi je milion, stezuji normalni zivot a mohl bych o nich povidat do nekonecna ale nikdy bych je nevyresil… i kdyz bych docela nekdy chtel a domov na ten sem zanevrel uz pred nekolika lety…s tema technikama, to je zajimave, precetl uz jsem mnoho knizek,ale stejne to pomaha jenom na chvili …… dilema takovy nastvanost a zkalamani nad svetem a nad druhou stranu je tu tolik moznosti uspet, ta prvni ale silne prevazuje, … jak uz jsem mozna napsal ci nenapsal, psychologum moc neverim, protoze ti by mi rikali, ze jsem nemocny, jelikoz uz bych ale mohl byt zdravy, a berou jen prachy, ti statni za moc nestoji, alespon dle mych zkusenosti…/upraveno/

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 17 roky
Milá Moniko, děkuji za ocenění mé práce. Váš příběh je tak, obyčejně, lidsky smutný. Jsem ráda, že píšete, že jste duchovně orientovaná a tak věřím, že neustanete v seberozvoji. Ale zpět k vaší aktuální situaci, k tomu, na co se mne ptáte. Moniko, nemá smysl druhého k něčemu "znásilnovat", to by se otočilo proti vám, a vy to tušíte. Nezbývá nic jiného, než respektovat rozhodnutí druhého člověka a podle toho se zařídit. Vím, že to je pro vás moc těžké a bolestné, ale jak chcete něco rozvíjet ve vztahu, spolupracovat, když druhý se odvrací a nespolupracuje? To opravdu nejde. Pak stojíte před otázkou, co dál…? Děti si zasouží žít s oběmi rodiči… vy si zasloužíte partnera/milence… Moniko, nezapomínejte na všechny své klady a přednosti (podle psaní jich máte docela dost) Ptáte-li se mne na radu, odpovídám takto: postupně se smířit s koncem mileneckého partneství, zařídit si vlastní aktivity, radosti a potěšení, spolupracovat s manželem při péči o děti včt. časového harmonogramu, bavit se i s jinými muži a potkáte-li jiného, milého muže… Čtivá a moudrá kniha je: Kde jsi můj princi? (aneb rozprava o partneství – kniha zvláštního názvu, komerčního obalu, ale kvalitního obsahu) Přeji dost lásky a síly…