anonym Personál zeptal se před 15 roky
vztek Dobrý den, prosím Vás o radu ohledně mých záchvatů vzteku. Nikdy v životě se mi nic takového nestávalo, až po porodu. Mám 8-měsíčního synka. Od té doby se mi často stává (4-5x do týdne, někdy i častěji), že mne přepadne šílený vztek, který vyvolá naprostá maličkost (např. vysype se mi cukr, něco mi upadne, atd. – maličkost, které by mne před tím nevyvedly z míry). vztek trvá tak 5 – minut, kdy se chovám jak naprostá hysterka – pak mi dojde, že byla reakce značně nepřiměřená a většinou se vztek obrátí v pláč, kdy je mi líto jak se chovám a opravdu mne to štve. Kolikrát jsem v té chvíli, když mám vztek zlá i na manžela nebo okřiknu mimčo, což mne pak opravdu mrzí, protože ani jeden, ani druhý v tu chvíli nic takového nečekají. Nemohu říci, že bych byla kvůli dítěti unavená, malý hezky spí, nejsou s ním žádné problémy – opravdu jedno z hodnějších dětí. S manželem také problémy nemám – o malého se postará, pomáhá mi, je mi oporou. Dokonce mé záchvaty neustále omlouvá tím, že jsou to určitě nějaké hormonální změny po porodu a že mne to určitě přejde. Na mne už to trvá ale moc dlouho a myslím, že i jemu už to leze na nervy. Můžete mi poradit nějakou techniku – něco, čím ten vztek zvládnout. Občas mi připadá, že to ani nejsem já – že tam nějaká poblázněná ženská řve a já na ni jen koukám. Stává se to pro mne opravdu problémem. Máte nějakou radu. ( Po porodu mi zjistili sníženou funkci štítné žlázy – na hraně – léky neberu – ale to s tím asi nesouvisí – jen to radši píši kdyby náhodou) Děkuji za jakoukoliv radu a Váš názor Hezký den

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá jestli tomu dobře rozumím, tak chcete nebýt výbušná… a taky zlepši(zachránit) manželství. Víte, život a člověk je docela složitý – proto jednoduché porady přes web nepovažuji mnohdy za nejlepší. Ono naučit skákat salto přes email je taky docela krkolomné a to víte, jak to salto vypadá… Hladina hormonů štítné žlázy má souvislsot s agresí, ale to Vám lékaři "hlídají"… Vztek je dobré řízeně uvolnit a na jeho místo pustit lásku – rada jednuduchá, že? Realizaci bez kouče-trenéra-psychoterapeuta zvládne snadno málokdo. Pokud budete mít chuť, můžeme to probrat společně.