Dobrý den. S přítelem sme se už nejednou bavili o tom, že budeme mít miminko. Jde o to, že přítel je alergik, tzn. doktorka alergoložka nám doporučila počít miminko v zimních měsích, aby se narodilo po alergické sezoně. Když jsem se to dozvěděla, tak jsem si v první chvíli řekla no nic, tak se bude plánovat… hlavně ať se narodí zdravé. Jenže později mi začalo docházet, že plánovaně bych teda měla otěhotnět nějaké určité tři měsíce v roce a když se nezadaří, tak počkat další rok. Jsem v tomhle ohledu až příliš pesimistická a bojím se, že neotěhotním. Dokážu si představit, jak se asi cítí můj přítel, který si vyčítá to, že nemůžeme mít "spontánní" početí. Hrozně se bojím, že se vysněného děťátka nedočkám. Je to jen pocit úzkosti, ale přítelovi tím ubližuji. Můžete mi prosím poradit, jak se s tím sama vnitřně vypořádat a být oporou přítelovi? Děkuji mockrát

Milý Neznámý, je vidět, že jste přemýšlivý, také jste si již z části dokázal poradit s depresemi a pokračujete dál v urovnávání myšlenek. Dalším krokem bude učinění závěrů, poučení se a kroky k nápravě, které budou vyžadovat sebekázeň… na této cestě je dobré mít "kauče" … najděte si profesionála, kterému bude důvěřovat a spolupracovat na své cestě…vaše duše zaslouží pozornost, přestože si na ni nemůžete sáhnout, je to ona, která určuje kvalitu našeho života. Duše/psyché není jednodušší orgán než tělo/soma. To, že vás o tom ve škole mnoho nenaučili, neznamená, že to tak není. Takže myslíte-li vážně, že chcete své duši věnovat pozornost, že ji chcete zušlechťovat a udržovat ve zdraví, dejte se do toho.