anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den. Mám čtyřletou vnučku, která se mi 17.12.2010 večer svěřila s tím, že jí přítel mé dcery sprchuje obličej studenou vodou. Má pusinku, nosánek a oči plné vody. Myslela jsem si nejprve, že se vnučka vzteká a pán to s vodou přehání. Protože, ale měla vnučka na zadečku obtisklé prsty začala jsem se vnučky vyptávat, proč jí takhle sprchuje. Sprchuje jí obličej studenou vodou, protože brečí. Brečí, protože jí lechtá. Bylo mi divné proč při lechtání brečí, když je to legrace a tak jsem se ptala, kde jí lechtá a vnučka si ukázala mezi nohy. Dala jsem malou spát a volala na STOP násilí na dětech, abych neudělala chybu a šla to nahlásit na správný úřad. Podle rady jsem druhý den ráno jela na policii v České Lípě, kde vše sepsali. Bláhově jsem si myslela, že vnučku odvezou do nemocnice nebo do dětského domova než s ní promluví dětský psychog. Odpoledne si pro vnučku přišla dcera a protože vnučka ležela chvíli u ní seděla a pak mi řekla ať jí malou dovedu do baru až se vzbudí.Když jsem s ní chtěla promluvit odsekávala a odešla. Ani né za půl hodiny přijela policie-jaké bylo mé překvapení, když jsem byla za zločince. Musím také napsat, že dcera druhým rokem fetuje. V srpnu jsem byla na sociálním odboru nahlásit v jakém prostředí vnučka žije (špína, nedostatek jídla, bývá zamčená sama doma atd.). Sociální pracovnici spíš vadilo, že rozvracím rodinu. Když jsem u dcery natočila nepořádek a plesnivé jídlo v talířích všude špinavé prádlo a mezi tím si vnučka hraje odnesla jsem video na sociálku. Paní co má naše město nastarosti byla dost rozlobená, protože jsem nebyla objednaná a navíc jsem se dozvěděla, že má dovolenou-zavřela dveře do kanceláře a nechala mě stát na chodbě. V září jsem dala žádost u okresního soudu o svěření vnučky do péče třetí osoby. Paní ze sociálky musela vykonat návštěvu u nás i u dcery. Dcera se mezi tím odstěhovala a soc. pracovnice se nešla zeptat tam kde bydlely-kde by lidé mohli vyprávět, protože to už není aktuální-tam už totiž dva týtny nebydlí! Protože jí na novém bydlišti nikdo neotevřel nechala lístek za dveřmi a odjela aníž by něco zjistila. Dcera se pak dostavila na soc. odbor samozřejmě v nejlepší kondici. Než byla vnučka v září hospitalizovaná v nemocnici ptala se dcera u dětské lékařky jestli nemůže mít zdravotní problém z hladu! S manželem jsme byli v nemocnici doplnit rodinnou anamnézu. Lékařka přislíbila, že se zeptá na soc. odboru a jestli je pravda, že je malá zanedbavaná drogově závislou matkou nepustí vnučku domů. Druhý den byla vnučka propuštěná z nemocniční péče. Dcera úspěšně všude vypráví jak jí chcem ukrást dítě. Lidé, kteří jí znají jen nevěřícně kroutí hlavou nad postojem zúčastněných. Ale, abych neodcházela od nynější situace. V pátek 17.12.2010 si dcera odvedla vnučku. Druhý den jsem jela na Kriminální policii, měla jsem o osud vnučky strach. Kriminalista volal soc,pracovnici, která mu řekla, že není důvod k obavám, protože i když dcera fetuje stará se o malou dobře a když jí je zle odvede vnučku k nám. Není to pravda vnučka bývá zavřená sama doma. Až po dlouhých pěti dnech odvezla policie vnučku k dětskému psychologovi-výsledek byl negativní jak mi zdělila policie. Nechci uvěřit, že si čtyřleté dítě něco takového vymyslí. Vnučka se vrátila do prostředí kde jí je ubližováno a jediný člověk, kterému se svěřila jí nedokázal pomoct. Zradila jsem jí, když jsem jí slíbila, že už se k tomu pánovi nevrátí …. Zastraší se lechce dospělý člověk natož dítě. 22.2. máme jednání u okresního soudu o péči třetí osoby. Můžete mi prosím doporučit dětského psychologa, který je v téhle věci zkušený a v případě potřeby jsem požádala o vyšetření vnučky právě u tohoto odborníka. Myslím, že ta malá holčička se cítí podvedená a bude potřeba opravdu odborník na dětskou duši. Velice děkuji za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Květo, to je děs – to je na trestní oznámení na tu bábu… Vy jste vnučku nezradila – jen jste narazila na zlo ve státní správě a dělala jste, co jste mohla… Jestli tomu dobře rozumím, žádáte o svěření vnučky do vaší péče a ještě před soudem chcete vyšetření dítěte? To by bylo dobré, jen nevidím moc čas na takovou záležitost. V České Lípě v Ped. psych. poradně pracuje (snad ještě) paní Zdena, která má velmi dobrý přístup k lidem a dětem. Jinak můžete kontaktovat http://www.nasedite.cz/webmagazine/home.asp?idk=175 – tam by vám měli pomoci, dát kontakt… Pokud byste do termínu nestíhali – zavolejte mi – a nějak se domluvíme. Když budete chtít poradu, jak postupovat v boji s nešvarem ve státní správě, taky mi zavolejte. Držím palce.