anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den. Mám 23 letého syna, který neměl nikdy problémy s učením a to jak na základní, tak ani na střední škole, kde byl vždy premiantem třídy. Nyní chodil na vysokou školu, kterou opustil z důvodu toho, že se mu nepodařila udělat jedna zkouška, ač měl ty ostatní za jedna. Je pravdou že byl vždy samotářský typ a ačkoli jsem mu radila, aby se obrátil na spolužáka , který by mu pomohl zkoušku udělat, radši opustil školu. Nyní pracuje jako řadový dělník a ani si nepodal žádost na vyšší pozici ačkoli měl tu možnost. Nikdy jsme s ním žádné problémi co se týká výchovy neměli a nyní mi připadá , že se trápí. Když se ho na to zeptám, tak mi ani neodpoví a tak nevím jak mu mám pomoci. Děkuji za Vaši odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Míšo, pomáhejte tomu, kdo o to stojí. Syn o vaši pomoc právě ted nestojí. Syn si vybírá takové zkušenosti, které pro sebe potřebuje. To, co si pro sebe vybral, je pro něho dobré, přestože vy nemusíte vidět k čemu. Každý děláme to nejlepší, co umíme. Když syn bude chtít něco změnit, udělá to. Vybíráme si myšlenky, pocity i činy. Když někoho litujete, není to pro něj moc důstojné (vy máte ráda, když vás někdo lituje? – nemluvím o soucítění, ale o litování…) Přeji vše dobré