anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, mam jeden problém, dělá mi velký problém prosadit si svůj názor,těžko někomu řikám kritiku i když na to mam právo. Jsem z toho vždycky nervózni, nespím a nemyslím na nic jiného. Mam s tím problémy už řadu let a nevim jak dál, chtěl bych být schopný řikat svůj názor a nebát se reakce druhých. Myslíte že by mi mohl někdo pomoct? předem moc děkujiza odpověď a přeji krásný den.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
MIlý Karle, je třeba, abys skutečně prožil důvěru v sebe, důvěru v to, že jsi v pořádku… Přijal a odpustil si nedokonalost… Odpustil druhým, že s tebou nesouhlasí… že mají právo nemít tě rádi… Mmj. říkat kritiku, pokud nejsem tázán, není obvykle vhodné… Nastuduj si komunikační/asertivní dovednosti, jak formulovat… Několik zásad o kritice: Kritizuji – musí-li to být • nalézt něco pozitivního • konkrétně – nejlépe situaci (poskytnutí zpětné vazby) • spíše chování než vlastnosti • formulovat v 1.os – měl jsem dojem, pocit… ; vnímám to tak, že … • ve vhodném okamžiku (obecně – co nejdřív po té) • něco, s čím jde něco dělat Můžeš se přihlásit na skupinový kurz, přečíst si knihu o asertivitě. Můžeš se objednat na individuální lekce, kde spojíme jak techniku vnější (asertivní dovednosti) tak vnitřní proměnu na sebedůvěře…