anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, potřebovala bych poradit jak mám mluvit s manželem, který rozpůjčoval svoje těžce vydělaný peníze kamarádům na dobrý slovo a oni to léta nezplácejí. Nabrali si od něj zboží a manžel už ani přesně neví kolik co stálo a kolik mu vlastně kdo dluží a nechce se mu to zjišťovat a počítat. Když o tom začnu mluvit, tak se na mě rozlítí, že je to jeho problém a pokud ho do něčeho budu tlačit, tak dosáhnu akorát toho, že ho naštvu a tím spíš se nebude snažit to z těch lidí dostat. Prý to jsou jeho pěníze a může si s nima dělat co chce a nic mi do toho není. Každou chvíli, ale poslouchám, že tohle se nemůže koupit a tamto udělat, protože chybí peníze. Vždy se kolem dluhů u nás strhne velká hádka a já jsem ta špatná a několik dní se na mě dívá jak na prašivou. Přitom je to člověk, který má rodinu na 1.místě a pokud něčeho chci dosáhnout, tak vždycky musím zatlačit. V tomhle případě ho ovšem přivádím k zuřivosti, ale vím že kdybych nerozdmýchávala ohen, tak to neřeší vůbec. Takhle mám občas šanci, že pro to přeci jen něco udělá. Velice mě to ale unavuje a vyčerpává. Děkuji za odpověd.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá H., manžel Vám srozumitelně říká: "nechci to řešit a zjištovat počítat. Je to můj problém a pokud mne budeš do něčeho tlačit, tak dosáhneš akorát toho, že mne naštveš a tím spíš se nebudu snažit to z těch lidí dostat." Jeho sdělení považuji za srozumitelné. Manžel patrně žije přítomností, pokud se poučil a v současnosti již peníze nepůjčuje, nechala bych to být… jinak si zajistěte majetkové vypořádání. Hospodaření na dluh – půjčování – je cesta do "pekel", což potvrzuje celá společnost… Peníze můžeme spíše dát, než je půjčit – Vašeho manžela chápu, protože cítí, že bude vynakládat energii nadále nevratně (protože to nemá dokladováno) a tím svůj deficit posilovat, což nechce… žití v přítomnoti je to důležité…