anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den. Nechci vás zatěžovat,ale myslím,že bych odbornou pomoc už potřebovala,protože moje problémy mi přerůstají přes hlavu a nic se nedokážu soustředit.Mám dvě dospělé děti,ty jediné mě drží nad vodou.Jenže obě na tyden odjíždí na VS a mě připadá,že nemam čím naplnit své dny.Dřív jsem jezdila na kole,ale ani to mě neláká.Před rokem jsem se nečekaně seznámila s mladíkem o 15let mladším,dokonce jsem mu začala půjčovat peníze a ta částka se pořádně zakulatila,už kolikrát jsem odmítla pujcovat dal,ale pocit ,ze ho nechávám na pospas mě vždy přemohl a stejně jsem to udělala znovu.Uz to rozhodně neni bláznivá zamilovanost,spiš lítost,nebo abych měla s kym po telefonu promluvit.V práci se mi poslední dobou taky nedaří,jen děti mě drží nad vodou -protozě pracuji ve školce.Připadá mi,že kolegyně se staví proti mě-jedna z nich se čertsvě provdala za zastup.reditele.Neumít nic říct na svou obranu,i kdyz to pak citim jako křivdu a to jsem jako mladší bojovala i za ostatní,za ty kdo byl v nesnázích.Jsem sice léta rozvedená,ale s byvalym mužem jsme měli i po jeho zamilovane epizodě a rozvodu,ke kterému tudíž doslo,vynikající vztah-jako by jsme nemohli bez sebe byt a život nas stejně dal dohromady,i kdyz bydlíme kazdy jinde,ale i společne děti asi udělaly své.A ja to ted vsechno zkazila.Ale i presto neproklínám den co jsem toho ml.muze poznala,protoze si snim rada povidám a stale mame o cem,ale nechci mu sloužit jako banka na penize,má dluhy a to ho dostáva.Ted jsem si uvedomila,jak jsem se rozepsala a to není zdaleka tak dopodrobna jako bych to mohla řici.Poradte mi prosim co s tim,ale na placenou poradnu s psychologem,bych finančně nestačila.Děkuji.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá And, sloužit jako banka jinému muži skutečně není vhodné… nemyslím, že jste něco zkazila… vše mělo svůj přirozený vývoj… rozvíjet kamarádský vztah s exmanželem je možné? Jinak vnímám, že skutečně byste potřebovala spolupracovat s člověkem, kterému budete důvěřovat. Užitečná pro Vás může být relaxace… lépe se učí s druhým člověkem, možná by stálo za to, nalézt někoho, s kým na tom budete pracovat – takového člověka byste mohla nalézt v rámci státního systému: a) v psychiatrických centrech b) v pedagogicko-psychologické poradně – můžete zažádat o koučing/supervizi, PPP má odborně vést pedagogické pracovníky, tzn. můžete to mít v rámci zvyšování kvalifikace :), c) poradna pro manželství a mezilidské vztahy – v každém bývalém okresním městě. Také existují: http://www.obcanskeporadny.cz/ V rámci vzdělávání pedagogických pracovníků můžete zažádat o proplacení zajímavého semináře… Přeji vše dobré