anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, už kolikrát jsem si říkala, jestli jsem normální.Je mi 19 a často mám deprese, kolikrát jsem chtěla spáchat sebevraždu, ale jsem prostě srab, měla jsem problémy se sebepoškozováním a alkoholem, přitom k tomu nemám pádný důvod,mám poměrně dobrou rodinu, ale můj život mi přijde bezvýznamný, bez smyslu. téměř každý víkend přijedu domů a celý noci probrečím. Jedině, kdy jsem v pohodě, je ve škole a na intru a to proto, že mám práci, úkoly, učení. Přijde mi, jak kdybych byla rozmazlenej spratek, který to dělá z nudy, protože já nemůžu najít důvod, proč tomu tak je. Mám problém s navazováním vztahů s druhým pohlavím. Ve svém věku jsem nikdy neměla vážný vztah, vždy jen takové "úlety". dříve mi to nevadilo, ale teď jsem z toho psychicky na dně. Chci mát někoho, komu na mě bude záležet a kdo bude chtít být se mnou, ale pomalu ztrácím naději. Asi je to ve mě a toho se nejvíc bojím.Vždycky mám strach si s někym vyjít sama, mám strach, že to bude "propadák" a že si stejně nebudem rozumět a že to nevyjde. Lidé z okolí mi říkají, že mám malé sešbevědomí a že si nevěřím, ale já nevím, jak z toho ven. Samota mě zabíjí, ale nevím, co má udělat, abych ten blok překonala. Děkuji za každou radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Lucy, vaši starost nevyřeší jedno psaní na netu… Školního psychologa nemáte? Dobré je rozvíjet pozitivní vztah k sobě – doporučuji inspirativní knihy: Miluj svůj život, Osobní síla. Člověk spokojený se sebou je pro ostatní přitažlivější… A pak nezbyde nic jiného, než překonávat strach, nepodléhat strachu, protože ten vede mimo život… A že něco nevyjde, tak jak si přejeme? Tak je třeba důvěřovat, že to dopadlo tak, jak je to pro Vás dobré, na každé zkušenosti najít něco užitečného… Držím palce.