Dobrý den, mám problém se svým chováním, nedokážu totiš sama sobě poručit. Vím že se tomu říká lenost, ale jsem tak strašně líná, že se nedokopu ani k učení, je mi 18 let a nic mě nebaví, umím se jen litovat a plakat sama nad sebou načeš jsem na sebe naštvaná, že se příliš lituji. Vážně už nevím co sama se sebou. Je možné, že mám ve svém věku deprese? Spíš si říkám, že se tím jen konejším, protože jsem jen líná. Během dne se jen válím, to je má oblíbená činnost, jím a nic nedělám, taky podle toho vypadám. Moc ráda bych se věnovala nějakému koníčku, jenže na něj díky svému neustálému válení se nemám ani čas. Třeba si řeknu, že až prřijdu domů, tak se buu učit, ještě nikdy se mi nic takového nepodařilo. Špatně se učím a už mě to nebaví, taky si myslím, že mě nikdo nemá rád, protože jsem výbušná a umím být zlá. Jsem nešikovná, ošklivá a hloupá. Je mi ze sebe samotné na nic. Svěřit se nikomu nemůžu protože bych sklidila jen posměch. Nekolikrát jsem uvazovala o sebevraždě, ale říkám si, že to bych rodčům nemohla udělat. Teď to dělám taky místo toho, abych se učila sedím u počítače a lituju se. Už mě to štve, poraďte prosím jak na mou lenost a nechuť ke všemu.

Milá Paty, doporučuji ti vyhledat ke spolupráci psychoterapeuta – taky začít praktikovat knihu Miluj svůj život. No – Lenosti nezbývá než se postavit a být smířena s tím, že porazit lenost je práce a je spojena s nepohodlím (ne náhodu je lenost jeden smrtelný hřích) Můžeš si nakreslit tu línou Paty a nakreslit si tu Paty, která v tobě spí neprobuzená, tu, která se ti líbí… pak o ní můžeš začít pečovat (to si vem s sebou k psychoterapeutovo) Držím palce.