anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, můžu se zeptat jak se díváte na to, že jako ženská nemám vůbec mateřský cit a k dětem všeobecně nic necítím, a to ani k dětem známých nebo příbuzných?? Je mi 34, takže doporučení typu "to na tebe teprve příjde" už se nedají moc brát v potaz. Dokonce bych řekla, že je to se mnou čím dál horší. O dětech mluvím často jako o "harantech", většinou první slovo, které mě ve spojitosti s nimi napadne, a když je vidím necítím žádný pozitivní pocit, jejich brek mě popouzí. Mám přítele, asi rok, který má z předchozího vztahu 3 roky starého kluka, často mi vytýká, že ani nestojím o to se s ním seznámit nebo že mi dokonce vadí jeho otcovské povinnosti, což není pravda, vadí mi spíše nadstandardní vztahy s jeho bejvalou přítelkyní, ale to je jiný příběh. V tomto případě se ovšem snažím pochopit mě něco zcela nepochopitelného. Nechápu sílu a moc toho otcovského nebo mateřského citu jak o tom mluví on a vím, že se na mě kvůli tomu dívá skrz prsty. Mám pocit, že bych se měla jít léčit, protože ze všech stran je mi podsouváno, že nejsem normální a několikrát jsem se již stala terčem útoku někoho z mého okolí, když jsme nevyjádřila dostatečné nadšení z přítomnosti děcka nebo hovoru o něm. O tom, že bych měla mít vlastní děti jsem přemýšlela asi jen jednou a to jen velmi krátkodobě v čase totálního milostného poblouznění. Podotýkám, že to není nějaké mé rozumové rozhodnutí nemít děti nebo sobecký akt osobnosti. Mám se někam objednat? Děkuji Vám velmi za odpověd

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Miriam, je pravda, že bez plození by lidstvo vymřelo, Láska k mládatům k tomu patří… na stranu druhou je lidí na Zemi docela dost… takže to, že degenerovaní býlí evropani vymřou, neznamená vymření druhu Homo Sapiens. Jaké místo má ve vašem životě Láska v obecném slova smyslu…? Pokud máte pocit, že toto téma je pro Vás důležité a přála byste si ho lépe uchopit, uvědomit si, co na tématu je pro Vás obtížně uchopitelné (?pohled partnera, společnosti, nebo sama vnímáte, že je něco v neharmonii?) můžete se někam objednat. Přeji vše dobré