Dobrý den, mám takový problém.Před 4 roky jsem se rozvedla a mamka se s tím nějak nedokáže vyrovnat.Odrazilo se to i v manželství mých rodičů. Mamka dlouho mého druhého manžela ignorovala,až v loni na vánoce svolila,že můžeme přijít všichni.Myslela jsem,že se to tím všechno vyřeší a bude zase dobře. Mamka je strašně náladová,když tam jdu,tak mám úplně stažený žaludek,nevím,co zase bude.Když chceme jet pryč,mamce se to nelíbí,začne mi to vyčítat,že děti pořád někde tahám,přitom i kluci s náma rádi jezdí a jsou rádi když se dostanou pryč z města.Mamce i vadí,když jedeme do Čech k manželovým rodičům.Teď mám úplnou hrůzu,až jí řeknu,že chceme jet na dovolenou do zahraničí.Připadá mi,že je sobeck¨á.Přitom i oni jezdili na dovolenou do zahraničí,vždycky jsem jim to přála.Letos nejedou,protože se vloni nepohodli s taťkem a ten už s ní nechce nikam jet,že je to pro ostudu.Mě to strašně moc vždycky mrzí,pak když odjedeme,tak pořád nad tím přemýšlím,ani se moc nebavím,manželovi to vadí,pak nakonec máme ještě mezi sebou zle.Nevím,jak jí vysvětlit,že mám svůj život,svoji rodinu,že mě to strašně moc bolí a mrzí,jak se chová.Když jí něco řeknu,tak to nakonec otočí proti mě,že dřív jsem taky nikde nejezdila,byla doma.Jenže ex manžel nikam jezdit nechtěl,děti byli malý a teď když mám tu možnost,tak se to zase nelíbí.Prosím o radu,jak z toho ven,jak mám tohle všechno mamce vysvětlit.Děkuji.Přeji krásný den.Janka

Milá Janko, s rodiči je to někdy těžké, že ;)? Podstatná věta ve vašem psaní je: "Nevím,jak jí vysvětlit,že mám svůj život,svoji rodinu,že mě to strašně moc bolí a mrzí,jak se chová." Vy jste to mámě patrně již řekla a nic se nezměnilo. Z toho plyne, že mámu nezměníte, z toho tedy plyne, že můžete změnit svůj postoj k tématu, k mámě… Již nevysvětlovat (tím se jen unavíte…) Své zraněné srdíčko si pohladit, mámě odpustit, že se tak chová (ona to halt jinak nedovede) Vy skutečně máte svůj život, tak si ho dovolte žít s radostí bez ohledu na názor mamky – její názor nechte v jejích polí a do svého ho nepouštějte… Přeji vše dobré a držím palce.