anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, píši Vám ohledně jednoho mého problému, který bych chtěla řešit. Snažila jsem se ho vyřešit sama, ale vždy se to zase zhorší a tak jsem se rozhodla vyhledat pomoc odborníka. Můj problém spočívá v žárlivosti. . Vím, že normální je tohle pociťovat trochu a že na tom není nic špatného, když občas někdo trochu zažárlí, ale v mém případě je to v takové míře, že mě to uvádí do úzkostných a depresivních stavů. Jsem vdaná a opravdu vím, že nemám žádný důvod žárlit. Manžel je báječný muž, který má jak se říká, oči jen pro mě. Nikdy mi nedal sebemenší záminku k žárlení. Je na něj spolehnutí a mohu mu ve všem věřit. Je mi opravdu naprosto věrný. Ale i přesto, že tohle vím jistě, tak hrozně žárlím. Stačí, když jen vyjdeme ven a jde kolem nějaká jiná žena. On se na ní ani nepodívá, ale já mám úzkostný pocit a říkám si… co kdyby se na ní třeba podíval a viděl,jak je hezká, nebo si říkám, co když se mu zalíbí a pak mě opustí. Jednou jsme se hrozne pohádali, protoze jsme byli na dovolene a tam bylo nekolik divek na plazi bez vrchni casti plavek a on se na ne ani nekoukl, ale ve mne byl ten hrozny pocit… co kdyz si jich vsimne a budou se mu libit vic nez ja. Na druhe strane, myslim si, ze jsem hezka zena, lide mi to rikaji dost casto a o zajem muzu jsem nikdy nemela nouzi. Ale Tohle se mi stava porad, at jsme kdekoliv, venku ci restauraci, prvni co udelam je, ze se divam kolem, zda tam neni nejaka hezka zena a pokud ano, radeji si sedam co nejdal od ni, aby ji manzel nevidel. Nejhorsi na tom je, ze on se na ty zeny vubec nediva, ani nevi, ze tam jsou, ten pocit je jen ve mne a já jsem se vázne snazila se toho zbavit, ale nejde to. Vzdycky se to zase vrati a pak se jen pohadame. Nechci si kvuli tomu znicit naprosto fungujici a uzasny vztah. Na manzelovi mi hrozne zalezi a jemu na mne. Chci proto tohle resit co nejdrive. Jen nevim, zda se to nejak resit da nebo s tim proste musim zit. Dekuji moc za radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Niky, je prima, že si uvědomujete neadekvátnost svého myšlení… Bylo by dobré zaznamenat třeba i graficky své myšlenky a pocity – provést korekci myšlenek… a naučit se to používat. Také je možné provést analýzu pocitů, přijít na kořen toho podivného pocitu… Bud se můžete pustit do studia literatury k tématu – žárlivost a nutkavé myšlenky nebo můžete zajít za psychoterapeutem… vhodné je kombinace obojího… Držím palce (a pokud budete chtít, ráda s Vámi budu spolupracovat)