anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý večer… jsem úplně v koncích .. bojím se, že spáchám sebevraždu i když jsem proti ní k psycholožce jsem přestala po roce a půl chodit a psychiatrička mi napsala prášky, ale vůbec to nepomáhá. Je mi patnáct.2 roky se občas říznu dříve do ruky a teĎ do stehna aby to nebylo vidět. Bojím se s kýmkoli mluvit a nemůžu se vůbec soutředit. Začlo to vše ztrátou dědy nepohodami s rodiči a nevlastním otcem. Vlastní táta má schizofrenii. Zdá se mi, že jí mám asi taky. Ve škole si s nikým nerozumím a říkají o mě že jsem blázen.Občas se mě i bojí. Několikrát jsem sebou švihla na trávu a hystericky brečela . Vůbec nevím jak dál nejhorší je že nevím co udělám každou hodinu .. zdá se mi, že se měním.Nevím co bude zítra.. pozítří, bojím se mě. Ve škole jsem na gymnáziu, ale přesti jsem nejhorší ze třídy. Vůbec nevím jak dál prášky mám už čtyři měsíce a nic.K psycholoce jsem přestala chodit a rodiče mi nerozumí je možné, že bych měla schizofrenii a co mám dělat dál ? Předem děkuji za radu mějte se hezky…

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
MIlá Ann., schizofrenní příznaky jsi neuvedla… Nechtěla by sis napsat seznam toho, co by jsi ráda změnila – na sobě – na svém prožívání? na vztazích s lidmi? A podle toho vyhledat pomoc? Mám pocit, že základ je, aby jsi navázala dobrý kontakt se sebou, aby jsi se měla ráda a poskytla si pocit bezpečí… Pokud bydlíš v okolí, můžeme spolu na tom zapracovat. Pravidelná spolupráce s někým takovým by byla pro tebe vhodná. Vyhledejte s rodiči funkční péči o duši jak v oblasti psychologické tak psychiatrické)