anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, paní Radano, byla jsem několikrát na hypnóze, ale očekávala jsem od ní něco víc. Jsem zřejmě špatně hypnabilní, prý to bývá u úzkostlivých lidí a po nějakém čase se to odbourá. Zajímalo by mě, zda záleží i na osobnosti hypnotizujícího, na používané metodě či nějaké jeho nadpřirozené schopnosti? Nyní mám pocit, že kdyby mi doma manžel předčítal stejný text, jako teď činil hypnotizér (psychiatr-psychoterapeut), že bych snad docílila stejného účinku, jen bych to měla zadarmo. Může používat hypnózu každý psychiatr, nebo musí po škole projít nějakým dalším vzděláváním, aby mohl tuto metodu používat? Děkuji za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Xenie, práce s psychikou je složitá záležitost a velmi individuální. Když jsem před mnoha lety začínala práci se stavy Alfa – meditace, regrese, imaginace, hypnóza – nemohu říci, že by na začátku byly prožitky, které jsem si přála…, ale nenapadlo mne z toho obvinovat toho, koho jsem požádala o spolupráci. Vím, že je to věc cviku. Může trenér za to, že Vám po pár lekcích nenaskočí svaly? Někdo je talentovanější, jiný potřebuje více cvičit. Hypnózu nepovažuji za optimální nástroj pro práci s psychikou – ano, tu volí často lidé, kteří čekají koláče bez práce. Tím Vás z ničeho neobviňuji, protože mi je jasné, že nemáte k dispozici informace o fungování psychiky. Doporučuji studovat (např. o hypnóze zajímavá stat v knize Osud jako šance). Přeji vše dobré.