anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den,mám problém s manželem.jsme spolu 12let.je to mé druhé manželství.s prvního manželství mám syna.je mu 16 let.problémy nastaly když manžel syna pořád shazoval,myslím psychicky.pořád mu nebylo nic dobré.já udělala tu chybu aby byl klid v rodině tak jsem mlčela.jenže manželovi to nestačilo.podle něho bylo vše co se týkalo syna špatně.máme spolu dceru a ta je mladší o 4 roky…u ní prošlo vše.samozdřejmě tatínkova holčička.když jsme skákali jak manžel pískal tak byl dá se říct klid.on totiž začal bazírovat na perfektním úklidu.tak jsme tedy uklízeli.manžel pořád hlídá aby nebyli drobky po zemi,když si syn stříhá nehty musí je spočítat aby náhodou nebyl někde na zemi.(dceři je radči stříhá sám)před 6 lety jsem požádala o rozvod ale manžel se psychicky zhroutil a já zůstala a rozvod stáhla.když po nás začal chtít aby jsme utírali vanu a umyvadlo do sucha tak jsem se vzepřela a bylo zle.je to asi 4 roky a od té doby je chvili klid a chvíli dusno.to je schopen nás ignorovat a nic neřešit jen nás psychicky dusí.už jsem toho začala mít tak akorád dost a chci ho opustit.naskytla se mi možnost že můžu mít podnájem a asi za tři měsíce bych se mohla s dětmi odstěhovat.když jsem to manželovi řekla nebral mě vážně ale po pár dnech pochopil že to myslím smrtelně vážně a skolaboval.zavolala jsem mu lékaře…nic mu nenašli a druhý den jsme měli jet na kontrolu.poslali nás na psychiatrii.chtěla jsem jít s ním do ordinace ale nechtěl.dostal léky a začal je užívat.po dvou dnech je vysadil.myslím si že je to z jeho strany divadlo.ted mě vydírá že si vezme život když odejdeme.děti se těší že odejdeme a budeme mít klid.samozdřejmě mám strach že si opravdu něco udělá,ale jen kvůli dceři.došla jsem totiž do té fáze že mě je to jedno.jeho otec se totiž taky zabil když ho opustila manželka….manželova matka….co mám dělat?manželova sestra mi pořád říká že on to nezvládne že máme jít do poradny že utéct od něj není řešení atd.ale já už nemám chut ani sílu …..děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Stáno, spolupráce s manželským terapeutem by mohla být užitečná. Nechce-li manžel spolupracovat, co se dá dělat, chce-li se někdo zabít, je to jeho rozhodnutí – jen je třeba, abyste věděla, že jste udělala, co jste mohla… to patrně se již stalo, proto Vám to je jedno, a je přirozené, že trochu líto Vám to je, protože je to otec vaší dcery a té přejete plnou sílu a lásku k životu od obou rodičů… Samozřejmě můžete manželovi navrhnout spolupráci nejen s manželským psychoterapeutem, ale i pindividuální psychoterapii… Nechce-li, jeho volba… Zacházi-li někdo s mocenskými, manipulativními silami, mohou se obrátit proti němu… to je přirozené a je tomu tak dobře… Přeji vše dobré.