anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, moc Vás žádám o pomoc tohoto problému. Mám tři děti (13,11,1). Ty nejstarší jsou s jedním partnerem, nejmenší je s dalším, se kterým jsem již osm let. Od předchozího partnera jsem odešla před deseti lety kvůli fyzickému a psychickému násilí. Zájem o děti utichl tak před pěti lety, bral si je pouze na prázdniny, jeden rok vůbec. Dluží mi alimenty za tři měsíce. Nezajímá se o to, jak děti prospívají, jestli něco nepotřebují. S nynějším partnerem si děti rozuměli od začátku, i když jsme měli sebou (mnou a jím) pár neshod. Poslední rok však syn (13) začal lumpačit, jak ve škole, tak doma. Byl i obviněn ze šikanování, krádeže, lží. Když jsme se ho ptali, jestli se něco děje, tak odvětil, že nic, že to udělal z blbosti. Jednou, když se měl učit na písemku, byl na mě sprostý (lituju toho, žes mě porodila) a to z toho důvodu, že chtěl jít ven. Příteli už došla trpělivost a prostě synovi dal na zadek. Zároveň jsme se domluvili, že se to nebude opakovat.Všimla jsem si, že od té doby syn má vůči příteli výhrady a vyhýbá se mu. Myslela jsem, že je to kvůli tomu, že má respekt. Dobré chování mu vydrželo to tak 14 dní. Pořád nás zkouší, co vydržíme. Vyhrožuje, že uteče apod. Teď se stala nemilá věc. Zase se nepohodl s přítelem kvůli blbovině, nedostal, prostě jen nedorozumění. Vyhrožoval mi, že uteče, že jde pryč. Nechala jsem ho. Za chvíli se vrátil a já mu říkala, že mi to nesmí dělat, vyhrožovat mi útěkem. On odpověděl, že nevyhrožoval, že má sbalený věci (měl). Nechtěla jsem riskovat, že to udělá, tak mě nic jiného nenapadlo, než zavolat jeho otci, aby si ho na pár dní vzal, aby si to srovnal v hlavě no a abych neriskovala jeho útěk. Já bláhová si myslela, že přes víkend vychladne a bude se chtít vrátit, ale ani omylem. Dal mi na vybranou: vrátí se, pokud se rozejdu s přítelem. Já jsem mu navrhla, že ať se vrátí, že všichni půjdeme do poradny. Nevěří, nechce slyšet. Navíc otec nelení a byl už na sociálce zažádat o předběžné opatření….Jsem teď nemocná, nemůžu nikam chodit, ale prosím o pomoc co nejdříve. Jak se mám zachovat, nechci o něj přijít. Co když si to nerozmyslí. Přece nebudu opouštět přítele, když jsme v pohodě, máme dítě. Dcerka (předch.přítel) si s nynějším taky rozumí, chápe, že musí dodržovat určitý pravidla. Syn donedávna taky neměl problém, ještě v zimě spolu jezdili na hory, plavat…vždycky nastal problém, když jsme po něm něco chtěli (uklidit pokoj, pomoci, učit se)… Určitě, jak to jen půjde navštívím osobně psychologa…prosím o radu co nejdříve. Děkuji moc Marcela

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Marci, dopřejte synovi tátu. Přejte mu to, co pro svůj život potřebuje. Pokud budete stát mezi jím a tátou, vše jen zhoršíte. A jen nedopustte, aby synek k vám utekl, až bude mít s tátou konflikt. Je prima, že táta chce fungovat. Pro zajímavost: http://radanastepankova.blog.idnes.cz/r/18184/Muzi-a-zeny.html O tom, že chybějící otec, je velkou slabinou pro vývoj v muže naleznete jistě i další články a pojednání… Pro to, aby se syn stal mužem je nutné, aby přešel z matčiny sféry vlivu do sféry vlivu otce. To, že záminkou je konflikt s přítelem, neberte osobně, ale jen jako jeho cestu k otci. Držím palce