anonym Personál zeptal se před 17 roky
Dobrý den, chtěla bych poradit jak se vyrovnat se svou kolegyní v práci. Byla jsem skoro rok bez zaměstnání a teď když jsem našla práci, o které jsem nepochybovala, že je naprosto skvělá, zaučuje mě holka, která se mnou jedná velice povýšeně. Poukazuje pouze na to, co jsem udělala špatně, pokud mi něco vysvětluje a já se pak k dané věci na něco zeptám, velmi nepříjemně mi tedy odpoví, ale já už začínám mít i strach se na něco zeptat. Začínám do zaměstnání chodit s nechutí a s obavou co zase určitě bude špatně. Když udělá nějakou chybu ona, tak to nijak nekomentuje, když já, hned to hlásí vedoucí. Nejradši už bych tam ani nechodila, jsem z toho jen zdeptaná, jenže nechci být zase jen ta nezaměstnaná. Nemáte nějaký recept na to, jak se nad její jednání povznést?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 17 roky
Milá YZ., vaše zprávička je dost rozsáhlá a zahrnuje dvě oblasti, které spolu souvisejí i nesouvisejí. Jako důležité vidím, abyste skutečně věnovala pozornost sobě – tomu kdo jste, co chcete, co prožíváte, kam směřujete… byť je vaše psaní rozsáhlé, není z něj zřejmé, co je příčinou vašich rozlad. K tomu se snadněji dospěje při osobním rozhovoru. Ohledně vztahu s přítelem – myslím, že sama když jste si tento dopis psala, jste si uvědomovala, že se jedná o člověka, který nemá mnoho předpokladů pro fungování jako partner, manžel – projevuje se u něj sklon k alkoholismu, lenost, pohodlnost, neakceschopnost, mamánkovství a ne moc velká zodpovědnost – věřím, že si umíte představit mít s ním dítě, ale je to vaše představa – drobet naivní, nikoliv odhad reality. Přeji vše dobré a rozhodnutí k pravidelné spolupráci s psychoterapeutem.