Dobrý den,již dva roky se táhne soudní spor s mým bývalým mužem.od dvanácti let pohlavně zneužíval moji dceru z prvního manželství.Na veřejnosti vždy vystupoval jako skvělý manžel a otec,ale v soukromí byl tyranyn a despota.Nyní byl soud ukonščen a on osvobozen pro nedostatek důkazů,ale já se odvolala.Nevyslechly naše svědky a vlastně pro nás státní zástupce nehnul ani prstem,prostě bez zájmu.jsem z toho zničená,nemůžu spát a když už usnu,probudím se hrůznými sny a celá zpocená.Dávám si za vinu,že jsem tomu nezabránila,že jsem raději s dcerou nezůstala sama.Bolí mě celé tělo a ztratila se mi i menstruace.Jsem prostě na dně.Stále mě straší jeho výhružky a nechuť státní zástupkyně.Prosím poraďte,jak z toho ven.Moc děkuji,Lea

Milá Leo, doporučuji spolupráci s terapeutem. 1. Odpustit sobě: jinak jste to neuměla a na kdyby se nehraje. 2. Odpustit exmanželovi (odpustit neznamená souhlasit, jen souhlasit s tím, že se to stalo) 3. Odpustit „soudnímu procesu“ – necítit se ukřivděná – jejich lajdáckou práci nespojovat se sebou, se svými pocity, nebrat to osobně. 4. Rozhodněte se, zda budete pokračovat v soudní při (můžete podat stížnost na špatný postup k vyššímu soudu) nebo to necháte být – zvažte, co vás bude stát více sil. Pokud se budete snažit spolupracovat s „úřady“, je třeba, abyste celou věc brala neosobně, věcně… 5. uzdravit své zranění – důvěřovat dceři, že své zranění dokáže uzdravit (skrze zlobení se a pocity křivdy to nepůjde) 6. popřemýšlejte, co vás to naučilo a budte za to vděčná. 7. potřebujete-li říci dceři: „ Prosím, odpust, lépe jsem to neuměla“, řekněte to a dovolte si přijmout její odpuštění… Je jedno, kterým bodem začnete…. Držím palce