anonym Personál zeptal se před 16 roky
> Dobrý den,mám na vás prosbu o názor na mou situaci.Žiji s > přítelem,já mám z prvního vztahu 14 letého Lukáše a 12 letou > Míšou,on 12 letého syna Jakuba a spolu dvouletou dceru Johanku.Je > u nás veliký problém,že přítel protěžuje svého sny,může se ke mě i > mým dětem chovat sprostě,lže mi,vysmívá se mi a přítel spíš nadá > mě než by mu něco řekl.Situace se vyhrotila tak,že jsem přítele > požádala,aby si syna bral jinam než do naší domácnosti.Ten to > nerespektoval,prostě je pro něj důležitější syn než já a > dcera.Tak jsem se sbalila i s dětmi,že pojedu na víkend k > rodičům.Já už prostě nezvládám situaci být v bytě s 12letým > klukem,který si na mě může dovolovat.To přítel nechtěl,tak sám > navrhl,že syna odveze a nebudue k nám chodit.Jakubovi > vysvětlil,že ho u nás nechci,že se ke mě nechová hezky a až si > vše rozmyslí a srovná v hlavě,má zavolat a může zas k nám > chodit.Bohužel,zase to řeší jinak.Jakub zavolá,tatínek si ho > vezem k babičce a je to vyřešeno.Takže zase Jakub ví,že tatínka > má a já jsme ta blbka,která je odkopnutá.Už takhle dál > nemůžu.Včera jsem navštívila psychologickou poradnu,ale jsem z > toho ještě horší.Paní doktorka mi dost ostře řekla,že jen Jakub > má právo na přítele já ne,nejsem dítě a ke mě nemá > povinnosti.Dokonce i mým dětem prý můžu jen vysvětlit,že jakub > vše může,protože já protstě nemůžu s tím nic.Oni se musí chovat > podle našich pravidel,ale Jakub bohužel ne.Jen podle pravidel > tatínka,který mu stejnak dovolí vše.Jsem úplně na dně,tolik jsem > si přála spokojený život,ay jsme všichni spolu vycházeli a přitom > nic nefunguje.Jakub je svatý,mi všichni jsme někde vzadu.Jediné > co prý můžu si prostě Jakuba nevšímat,když bude hnusný, tak > odejít,když bude dětem nadávat,tak taky jen odejít.To přeci nejde > abych jen mlčela, a protože můj přítel se bojí,že k němu syn > nebude chtít a vidí se v něm,tak si vše nechat.přítel u mě úplně > klesl,prostě je pro mě s prominutí blb,který skáče jak 12letý > kluk řekne.Tati přijeď pro mě ve tři,za půl hoďky, tati ne raději > až večer,za chvilku tel ne raději až zítra,pak zas tel víš co > mamka mě doveze už teď.Já to tak chci.Po mých dětech přítel jen > pořád něco chce,pořád na nich vše vidí a jeho rozmazlený syn může > vše.Už spolu nespíme,vadí mi i že na mě šáhne,chce pusu,prostě u > mě úplně klesl na hodnotě.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Moniko, radu – začít se věnovat sobě, pracovat na své soběstačnosti a brát manžela spíše jako spolubydlícího. Dětem jednoznačně řekněte, že je to vaše věc a vy si s ní poradíte a že si nepřejete, aby se do toho montovaly. Se spolubydlícím je dobré vycházet kolegyálně, slušně a domlouvat se na provozních věcech domácnosti a péče o děti. Můžete i sama pro sebe narhnout pravidla vašeho soužití. (můžete si zajít k manželskému terapeutovi) Vy sama dělejte, co vás baví…