anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, můj přítel má takový probůém v rodině a protože mu není ještě 18 je za to odsuzován a musí se řídit podle přesných pravidel. Tak bych se chěla zeptat s kým je nejlepší tohle řešit (psycholog, psychiatr, pedagogicko psychologická poradna…) Kdybyste někoho znala z Kolína nebo Kutné Hory klidně napište kontakt On je citovně labilní a nezvládá svou situaci. Bojím se že si něco provede. Doma ho nutí, aby si našel brigádu, ale nikde neí,všude jsme hledali a jim to stejně nestačí a tak musí dělat všechny domácí práce (opravdu všechny) má zakaováno se stýkat se mnou, omezený onternet, kapesné téměř nedostává dostával pouze na autobus a obědy do školy – ještě tak, aby si je nemohl zaplatit všechny a svačiny žádné nedostávala tzakže mnohdy od večeře nejedl do další večeře. Rodiče, ale tvrdí že nemají peníze – mají, ale urácejí je za sebe. Hromada výletů na které nejezdí, kávičky někde jinde apod. Ke všemu ještě jeho sestra chodí a posmívá se že to není její brácha ale pouze poloviční. ať udělá cokoliv jakkoliv stejně si najdou důvod k tomu aby ho seřvali. Musí platit za kotě na které peníze nemá… Prostě je ve všech směrech omezován. Navíc neznám nikoho tak chytrého a ještě navíc abyho někdo takhle shazoval… Z toho všeho trpí chronickou žárlivostí (200% to nevím, ale myslím, že to tak je) prosím poradtě co by bylo nejlepším řešením

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Míšo, toto je velmi prekérní situace. Podle zákona by bylo dobré toto ohlásit na sociálku a policii – jako zanedbání péče a týrání svěřené osoby, sociálka by měla stát na straně dítěte a spolupracovat s psychoterapeutem. Jenže ono toto se snadno může otočit vůči nezletilému pro tvrzení proti tvrzení a doma to ve finále může být ještě horší. Asi by bylo nejlepší, kdyby ve škole měl důvěryhodnou osobu – kdyby měli školního psychologa, bylo by to nejlepší – ale může požádat o pomoc i tř.učitele, výchovného poradce, ředitele, prostě toho, ke komu má důvěru, že bude taktik. Může na nettu komunikovat se mnou (fb, email), abychom našli cestu, na kterou se bude cítit. Držím palce.