anonym Personál zeptal se před 13 roky
43 letého syna, který již 10 let nepracuje a má dluhy. Delší dobu u něj přetrvávají psychické problémy, které v poslední se stávají pro mne neúnosnými, útočí na mne celý den sms zprávami, mívám od něj průměrně 30 telefonátů za den, v kterých mě napadá a psychicky mně tak týrá. Při osobním kontaktu je na mně agresivní, křičí a vyčítá mi, že jsem k ničemu. Jednou jsem byla dokonce nucena utéct ze svého vlastního bytu, když po mě řval. Jsem už starší člověk, mám své zdravotní problémy a raději mu ustupuji, než se s ním hádat a pořád se rozčilovat. Prakticky celých 10 let žije z mého důchdu. Nyní chce, abych na něj přepsala veškerý můj majetek, má u mne trvalé bydliště. Lze jej nějakým způsobem dostat na léčení? Jakoukoliv pomoc odmítá s tím, že je zrdravý, že na léčení patřím já. Domnívám se, že ústávní léčbu potřebuje, protože se nedokáže ovládat,má sklony propadat alkoholu. Prosím vás o radu, jak mám tuto situaci řešit, vím, že u něj je ústavní léče nevyhnutelná, začínám se bát i o sebe, začíná být nebezpečný jak sobě i svému okolí. Děkuji za brzkou odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Marie, netydte se kontaktovat policii, nahlásit strach o své bezpečí. Pomoc můžete hledat u organizací, které se věnují domácímu násilí – nenechte se odradit pocitem,že se zabývají jen partnerským násilím – není to pravda. Pomoc můžete nalézt např.: http://www.rosa-os.cz/domaci-nasili/co-je-domaci-nasili/ Syna bohužel nezměníte, s tím je třeba se smířit – ač je to těžké. Syn je svépravný a nikdo jiný za něj rozhodnutí dělat nemůže – může být bezdomovec, ale na léčení ho nikdo nedostane. Je třeba ochránit sebe. (doufám, že o přepsání majetku ani neuvažujete). Držím palce.