anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den,žiji s přítelem,který měl v manželství dlouhodobé problémy cca 7let,žena si našla kamaráda,rok poté jsme se seznámili.Jeho dcera mě odmítá-13 let,syn ok-7.přítel,ikdyž máme něco naplánováno a dcera řekne,že mě nechce vidět okamžitě jede a mě nechá doma-samozřejmě pak dojde k hádce a já mám problém se s tím vyrovnat. Já pro přítele i jeho děti dělám max- budu se s ním stěhovat do vesnice,kde nyní děti žijí,pokaždé se o ně postarám,ikdyž jsou sami s přítelem. ten si nyní vymiňuje dny,kdy bude s dětmi sám- na přání dcery,já s tím nesouhlasím. Zastávám názor,že když naučí děti-dceru k respektu ke mě,tak to půjde,nechci po ní,aby mě milovala,pouze respektovala,že spolu žijeme. Samozřejmě,když mám jiný program,tak přítele spíš za dětmi posílám,ale nechci být vylučována striktně předem. Je nám oběma 40 a já děti vlastní mít nemohu,proto mě tohle vydělování bolí. přítel si to ve snaze být s dětmi neuvědomuje,já mu je nechci ani vychovávat,ani mu bránit v kontaktu s nimi,snažím se jim udělat u nás místo,ale ne pomyšlení,ani podlézání,dělám něco špatně? Stále se nemůžeme shodnout na přístupu k jeho dceři. de facto jediné hádky mezi námi jsou kvůli přístupu k dětem a tomu,že nevím,kde je vlastně mé místo,jestli až za 10 kupkami hnoje. Mirka

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá MIrko, Vaše pocity jsou opodstatněné, přítel Vám nedává prožít, že jste spoluvládci. Obávám se, že pokud aktivně neuděláte cestu k porozumění společně, situace se bude spíše zhoršovat. Optimální by bylo, kdybyste společně zašli k psychoterapeutovi a partner si prožil místo ve své rodinné situaci. Rodinné konstelace spoluprožité by také mohly být užitečné. POkud však přítel cítí, že děti jsou pro něj na prvním místě a vy jen doplněk a že měnit to nechce, pak se situace nezklidní a je na Vás, jak se zařídíte – že přítel i pro Vás bude pouze doplněk a nebo odchod ze vztahů, kde pro Vás není místo… Držím palce.