anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý večer,omlouvám se za tuto pozdní hodinu ale jsem v zoufalé situaci.Jsem 27let vdaná,nyní si manžel na inernetu našel jinou ženu.Minulý rok byl vážně nemocen ajá se starala,obávala se nejhoršího.Od té doby jsme intim.nežili,ne kvuli mně.Manžel o sebe nedbal,zanedbával i hygienu.A nyní si nechal udělat kerku. Vlídné slovo neslyším, pohlazení – prostě nic.Asi mám být pouze služka!Sama mam zdravotní problémy:Diab mel.+inzulín,artozaII-IIIst.,astma a psych.problémy.K tomu jsem 3rok bez práce. Můj část.důchod na domácnost nestačí,děti jsou dospělé,přispívají ale nyní to nezvládám.Manžel asi pomáhat nemíní,má jiné zájmy,byl vždy zvyklý mítvše a volnost-moje chyba za lásku se trestá.Ješte koncem měsíce jsem jej milovala.Co ted,chtěla jsem si ublížit ale tím bych nejvíc ublížila dětem a své mamince jež toto řešení neuznává.Prosím Vás o radu jak s této sitace?Ráda bych žila ane jen přežívala!Děkuji za pochopení E-mail M.LYKE@seznam.cz

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Ivko, nejlepší by byla osobní návštěva – mohly bychom pomoci i dcerce. Ale obecně lze doporučit: 1. aby vám s dětmi někdo pomohl a vy měla čas alespon 1x týdně pro své lenošení (nejlépe pro meditaci) 2. uvědomit si svou vnitřní sílu mámy a dívat se na jednání dcery jako pozorovatel, jako shovívavá máma na dítě, zůstat klidná a místo křiku ji obejmout a počkat, až se uklidní, jindy je třeba jí říci: vím, že je to pro tebe těžké, ale já mám ráda tebe i sourozence, pojd, budeme se o nej starat společně… 3. narození sourozence mezi 2.-3. rokem patří k nejnáročnějším – v té době se staršímu sourozenci právě začíná tvořit vědomí vlastního já a egoismus patří k tomuto období, zároven není nervová soustava schopna přizpůsobit se měnícím se podmínkám…