anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o radu. V tomto případě se nejedná o mne, ale o mou sestru. Pokusím se problém popsat srozumitelně. Je jí 21 let, je svobodná, bydlí u mých rodičů na vesnici a již rok hledá práci. Je vyučená kuchařka/číšnice. Největší problém je v tom, že si neustále vymýšlí, věci přibarvuje a lže. Mám pocit, že se ve vývoji zastavila na úrovní 14 leté holky, vůbec nemá pojem o světě, fungování, penězích a podobně. Mí rodiče ve vztahu s ní, jednání s ní, vyjít s ní a hlavně normálně fungovat již rezignovali. Chtěla bych jí pomoci, protože se obávám, že mi pak zůstane na krku (je mi 28). Pokusila bych se jí sehnat práci ve městě, ve kterém bydlím (Ostrava) a chvíli by bydlela se mnou a s přítelem. V té pomoci mi měl přispět i její, ale teď už expřítel, který to sní prostě nezvládl. Takže v tom budu sama (mého přítele nechci aby se to nějak dotýkalo, už tak má svých starostí dost) Rada, o kterou bych Vás chtěla požádat je, jak jednat s takovýmto člověkem, který je v podstatě úplně mimo realitu, neustále lže a vymýšlí si ( a do takové míry, že všude vykládá že je nechtěná, nikdo ji nemá rád a všichni jsou proti ní apod.)? Ona samu sebe vidí jako „hvězdu“ ale nechápe, že nic nedokázala, ledatak ničit nervy lidem okolo sebe. Mám v plánu nastavit doma pevný režim a určitá pravidla, poradila byste mi jak je nastavit? Někdy mám pocit že není „normální“. Jak už jsem zmínila, rodiče rezignovali, ale já to ještě nevzdala, protože mám pocit, že když to neudělám já, tak už nikdo. Předem děkuji za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
MIlá Cibul, kdo vás žádá o pomoc? Pomáhat můžeme tomu, kdo nás požádá, kdo o to stojí. Rodiče vyhodnotili situaci, že udělali, co mohli a více nemohou… Vy si ji chcete vzít do domácnosti s přítelem, aniž vás o to požádala? Uf uf. Rada pro vás: zvažte, na co máte síly a budte si vědoma toho, že potřebujete zajistit svůj klid…, že to děláte kvůli své potřebě pomoci, kvůli vědomí, že jste udělala maximum. Podívejte se, jak končí lidé kolem Ivety Bartošové…