anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den! Mám prosbu. Jsem ny MD se dvěma dětmi, 2,5 roku a 3 měsíce. Dcerka na nového sourozence žárlí, více se vzteká, odmlouvá, více ale i pláče, i v noci, někdy je to v noci pláč téměř neutišitelný. I když se snažím, tak jsem v poslední době dost nervák. Každý večer si říkám, že budu trpělivější, že je to pro ní těžké a že na ní nebudu zvyšovat hlas. Ale ani jednou se mi to zatím nepodařilo, snad každý den mne něčím rozčílí tak, že to nezvládnu a zase vylítnu a potom mne to mrzí. Poraďte, jak to zvládnout a nerozčílit se… Děkuji…

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
MIlá Z., ve změnu manžela bych nedoufala. On vás může mít rád tak, jak nejvíce dovede. Schopnost milovat mají lidé různou. Myslím, že vaše manželství připomíná spíše spolubydlení. Doporučuji vám, zařídit si vlastní život tak, aby vám dělal radost, začněte se věnovat tomu, co chcete, můžete si najít i nové přatele…(předpokládám, že manžel již ví, co vám vadí, co vám chybí, tak již není třeba znovu a znovu ho informovat, ale zařídit se dle toho. Ke komunikaci o jiných lidech uvedu přístup Sokrata: Staří Řekové věděli, že si Sokrates velmi váží znalostí. Jednoho dne ho potkal jeden známý a povídá: "Jestlipak víš, Sokrate, co jsem se zrovna dozvěděl o tvém příteli?" "Počkej chvilku," odpověděl Sokrates. "Než mi cokoli řekneš, rád bych tě podrobil zkoušce. Říká se jí zkouška tří sít." "Tří sít?" "Přesně tak," pokračoval Sokrates. "Než mi začneš vyprávět o mém příteli, možná bude dobré na chvilku zkusit prosít to, co mi řekneš. První síto se jmenuje Pravda. Máš naprostou jistotu, že to, co mi chceš říct, je pravda?" "Ne," odpověděl ten člověk, "vlastně jsem to jenom slyšel a…" "Dobře," řekl Sokrates. "Takže ty opravdu nevíš, jestli je to pravda nebo není. Teď vyzkoušejme druhé síto. Druhé síto se jmenuje Dobro. Chceš mi o mém příteli říct něco dobrého?" "Ne, naopak…" "Takže," pokračoval Sokrates, "chceš mi o něm říct něco špatného a nejsi si jist, jestli je to pravda. Ale pořád ještě můžeš zkouškou projít, protože zbývá ještě jedno síto. Třetí síto se jmenuje Užitečnost. Je mi to co mi chceš o mém příteli říct užitečné?" "Ne, moc ne." "Dobrá," uzavřel Sokrates, "to co mi chceš říct není ani pravdivé, ani dobré, dokonce ani užitečné, tak proč bys mi to měl vyprávět?"