anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, obracím se na vás s dotazem. S manželem nám to neklape již několik let,před 2 měsíci přišel s žádostí o rozvod,kterou jsem mu nepodepsala z důvodu majetkovýho vyrovnání.Naše děti by tím připravil celkem o hodně. Nyní bydlí u svých rodičů,odmítá si přehlásit trvalý pobyt k nim a nechce mi vrátit klíč.Když nejsme rozvedeni a má u nás trvalý pobyt,mám právo třeba vyměnit zámky? Je celkem nepříjmené,když nevím kdy se objeví ve dveřích a jednou mi i vyhrožoval,že pokud ještě jednou přijedu k jeho rodičům na návštěvu,tak uvidím. Poradíme mi nějaký psychologický postup jak na něj? Děkuji moc

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Dobrý den, je evidentní, že sami se nedomluvíte. Můžete využít mediace (u mne či u některého kolegy). Mediace je moderovaný pokus o nalezení řešení zapeklité situace. Obvykle je třeba počítat s několika setkáními (2-5), pokud toto nechcete absolvovat, nevidím jinou cestu než s právníky. Mmj. rozvod manželství není vázán na majetkové vyrovnání, které často běží i po rozvodu. Součástí rozvodu je povinně dohoda o péči o děti včt. výše výživného. Nemáte právo vyměnit zámky.