anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, obracím se na vás s prosbou, mám jedno dítko 16. měsíců a moc bych si přála pro syna sourozence. Ovšem manžel je zásadně proti. Nechce o dítěti slyšet, uvádí finance a vše do budoucna. což já opravdu chápu, ale tak špatně na tom nejsme, jenže on nepřipouští žádnou variantu. Vím, čím více se jej snažím něčím uprosit, tím hůře. Nevím, jak se s tím vyrovnat, já byla jedináček a v dětství dost osamělá, okolo samé dospělé osoby, takže ani navazování kamarádství nebylo jednoduché. Už jen z tohoto pohledu jsem nikdy nechtěla totéž pro své dítě, prostě už nevím jak dál. Děkuji za pomoc.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá L., to je skutečně vážná věc. Může narušit i harmonii v manželství – otázky ohledně vztahu k počtu dětí je dobré probrat při „chození“. To je velmi patová situace – prosadit svou není optimální ani z jedné strany – je třeba zvážit, která varianta je pro vás přijatelnější. Můžete zajít k psychoterapeutovi a pak zažádat manžela o spolupráci… Pokud by taková situace ohledně dětí byla i při rozhodování o prvním dítěti, pak se ukazuje jako optimální rozchod, protože bránění v reprodukčním pudu, je zásah do základních potřeb člověka. V tuto chvíli u vás sice také, ale máte společné dítě a domov pro něj. Co bude dál…?… Zmíněné aspekty by bylo dobré společně probrat u psychoterapeuta. Držím palce.