Dobrý den, potřebovala bych radu – zda je tento problém individuální nebo normální tedy u mě = budu to prožívat s každým partnerem? Mám přítele, jsme spolu skoro 4 roky. Překonali jsme spoustu problémů, hádek, skoro rozchodů. Máme se oba moc rádi, jsme mladí dvacátnící (oba kolem 25). Zatímco on by nejraději byl pořád doma a koukal na televizi, já často chodím s kamarády pařit na koncerty, výstavy, do divadla apod, což ho štve. Mezitím on doma tloustne(3 roky slibuje, že začne chodit do posilky, nikdy nic. Běhat se mnou nejde, na veškerou aktivitu je líný). Jsem mladá a tak chci spát s někým, kdo taky mladě vypadá. Na počátku vztahu to byl typický mlaďoch s vyrýsovanýma svalama, ted se ohne a má na břiše celulitidu. Prostě fuj. Nevím, zda to je jeho oplácaností, ale mám hroznou nechuť s ním spát. Jemu to vadí, neustále mě otravuje, a jeho dotyky jsou mi vyloženě nepříjemné, přesto, že ho mám opravu moc ráda. Nevím, co s tím. Neustále myslím na nevěru, pořád mě někdo lidově řečeno balí, ale zatím jsem vždycky odolávala a nemohla jsem to udělat. Také se spíš zamilovávám citově, než že bych měla něco s cizím chlapem. Ti kluci, se kterýma se sblížím se do mě zamilují, chtějí vztah a ne sex. Takže jsem ve svízelné situaci. Napadá mě, že jsem jako chlap. Nejraději bych měla svoje pohodlí doma s tím svým, ale zároven si užívala vášně s milencem. Proč mám ke svému příteli fyzický odpor, když ho mám tolik ráda? Jde to změnit? Nevím, zda to je jen s ním či bych to takhle cítila s každým chlapem později… Nevím, zda to mám přetrpět a někoho si najít nebo se s ním rozejít, což je pro mě velmi těžké, protože ho mám velice ráda/miluji ho (i když pořádně nevím, jak se to pozná, ale jelikož se od něj nemohu odtrhnout, zřejmě ho miluji). Díky moc za odpověd. Myslím, že jsem snad někde četla, že tento fyzický odpor je nějakým fenoménem.

Milá Josuko, pro Vás je klíčové téma: "Nejraději bych měla svoje pohodlí doma s tím svým, ale zároven si užívala vášně s milencem." Jak jsem četla Vaše psaní, tato věta mne překvapila, protože zprvu se popisujete jako žena aktivní. Takže vlastně nevím, zda se chcete v životě fyzicky i psychicky rozvíjet nebo ne. Vy tu odpověd pro sebe znáte? Až budete znát odpověď, budete vědět, co dál… A několik vět na závěr: 1. Rozvoji brání pohodlí, lenost. 2. Disharmonii ve vztazích přináší odlišný vnitřní postoj k tomu, zda je třeba práce k seberozvoji. 3. Fyzická přitažlivost je významný ukazatel pro to, zda jsou milenci kompaktibilní. 4. Opravdová touha srdce je ukazatelem pro život.