Dobrý den, se svým přitelem jsme spolu už 6 let, nedávno jsme se k sobě nastěhovali. Nedávno jsem přišla na to, že celkem dost bohatě "žije" přes internet – má vymyšlenou identitu a dopisuje si dívkami přes net. dostává z nich různé fotky, domlouvá si s nimi schůzky, ale co vím, neuskuteční je. Nevím, jak mám reagovat. Mám mu říct, že o všem vím, nebo ho mám přimět, aby mi to řekl sám?

Milá Niky, stále častěji se setkávám s tím, že internetový svět narušuje primární partnerství. Přičiny mi připadají různé. Ale opakovaně u mne sedí páry, ve kterých se muž bavil přes internet a stávající partnerství/manželství nechce rozbít a ani nic podstatného v něm nepostrádá. Někdy maličkost, kterou stačí vykomunikovat. Samozřejmě, že se stává, že internetové seznamování je důsledkem dlouhodobé nespokojenosti v manželství – takto to řeší nejen muži, ale i ženy. Řešení jsou různá. Jak vidno, podařilo se Vám nereagovat ihned, to je dobře, že situaci promýšlíte a nejednáte ukvapeně. Doporučuji bavit se na teoretické úrovni např. co si myslí o … co se stalo kamarádce… co si myslíte vy… co jste četla a co on na to…? Téma je i umění žít skutečný život… přijmout, že se liší od našeho ideálního světu, ale že to je právě to umění, nalézat a tvořit to hezké ve skutečném životě se skutečným člověkem… Další téma: Spokojenost v partnerství – čím se liší od toho ideálního… Dál si určitě si poradíte. Když budete mít chuť sejít se i se mnou a téma řešit na osobní úrovni, můžete mne samozřejmě kontaktovat. Přeji vše dobré.