Dobrý den,prosím poraďte mi, jak z toho začarovaného kruhu ven… Jsme s přítelem skoro rok, je nám spolu dobře až na chvíle, kdy si vzpomenu na jeho lži o jeho minulosti. Řekl mi několik lží týkajících se sexu, aby byl v mých očích zkušenějších, ale mě tím ublížil, když teď vím, jak to opravdu bylo. Problém je ale v tom, že pravdu, kterou vím teď, je pro mě po těch lžích, těžké pochopit a přestat se srovnávat s jeho bývalou. Vím, že můj problém je v mém sebevědomí, i když mě přítel vždy řekne, že jsem lepší, druhý den se ho zeptám znovu na stejnou věc. Vím, že ho tím otravuji, protože tím otravuji i sama sebe. Už se nechci jeho minulostí zabývat, nechci na to myslet, nechci, aby mě ty otázky vůbec napadly, aby u mě nenašly jakýkoliv prostor. Je to vždy horší v jeho přítomnosti, když spolu nejsme, téměř na to nemyslím, ale vídím jeho a hned si na něco vzpomenu, hned se mi v hlavě utvöří otázka, na kterou musím znát odpověď. Prosím poraďte mi jak z toho ven, kdo a kde děláme chybu. Moc děkuji

Milá Zazo, důležité pro tebe je, přijmout to, že ty řídíš své myšlenky – že ony budou poslouchat tebe a ne ty je. Pravděpodobně to potřebuješ natrénovat. Můžeš si ty temné myšlenky namalovat a spálit. Taky si napiš ty pozitivní: Důvěřuji sobě. Vím, že jsem skvělá a láskyplná dívka. Moje vědomí celistvosti nesouvisí s hodnocením partnera. Jsem jedinečná. Jsem v pořádku taková jaká jsem. Respektuji individualitu každého. Respektuji soukromí partnera. Důvěřuji tomu, že partner dělá to, co musí. Kvůli svému psychu mi musel lhát. Já žiji s tím, co je tady a ted mezi námi, víc znát nepotřebuji, protože vím, že partner dělá, co je třeba.