Dobrý den,obracím se na vás s prosbou o radu.Je mi 53let,před pěti lety jsme si s manželem vzali hypotéku a koupili jsme si malý domeček na polosamotě,který jsme si hezky zrekonstruovali a mysleli jsme si,že tady budeme spokojeně žít až do smrti.Byt ve městě kompletně zařízený jsme nechali synům-dvojčatům 28let,ale jsme netušili,že jeden ze synů si najde starší přítelkyni,která má dluh 300.tisíc za bývalého přítele a že mého druhého syna doslova z toho bytu vyštve,takže se byl nucen vystěhovat jen s osobními věcmi.Jelikož má ty dluhy,tak na mém synovi doslova parazituje.Snažila jsem se synovi domluvit,ale to prostě není možné.Křičí,jak na mne tak i na manžela,chová se jako blázen.Hrozně mne to mrzí,protože obě naše děti jsme měli stejně rádi a vždycky byli pro nás prioritou.S manželem jsme již 30 let a vždycky jsme žili v souladu,jenže teď se začínáme vzájemně obviňovat,kde jsme udělali chybu.Jsem v invalidním důchodu,mám dosti velké zdravotní problémy.Většinu času jsem sama doma,takže moc přemýšlím a pak jsem v depresích.Nevím jak to všecko mám řešit,hrozně se bojím,že to nezvládnu.Poraďte mi prosím.

Milá Terezko, vzájemné obvnování je cesta do pekel… myslíte, že jste někdo z vás dělal něco záměrně špatně? to jistě ne. Hledání chyby a sebeobvinování je cesta k podobnému cíli. Je třeba od tématu poodstoupit – a nechat ho tomu, komu patří. Synovi, synům. Vy jste jim byt dali, a jejich dospělý život je jejich zodpovědnost. Pokud budou od vás chtít radu, pomoc, řeknou si o ni. A vy se rozhodnete dle svých reálných možností. Pokud po vás radu ani pomoc přímo nikdo nežádá, pak ji nedávejte. Pečujte o sebe, dělejte to, co vás baví, co vám přináší radost… Užívejte si manželského vztahu… Držím palce.