anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den,chtěla bych Vás poprosit alespoň o malou radu. Jsem v situaci, ze které absolutně nevím jak ven. Je mi 25 let a mám ještě 17letého bratra. Rodiče se již asi rok neustále hádají, atmosféra v naší rodině je na bodu mrazu. Celkově se naše rodinná situace pohybuje jako na houpačce, neustále se snažím vymýšlet společné rodinné akce bychom na problémy alespoň na chvíli zapomněli a mysleli na příjemné věci, večer se ale věci vrátí do starých kolejí. Problém v naší rodině je vztah mojí mamky a tátovi mámy (manželka x tchýně). Problémy se umocnily ještě naší finanční situací, která se dramaticky změnila asi taky před rokem, když jsme pomohli známému z problémů a doplatili na to. Táta je jedináček a byl vychováván hlavně mámou (otec táty byl často pryč) táty rodiče si žili oddělené životy co se týče vztahů ale bydleli společně. Táta nyní na babičku nedá dopustit a udělá všechno co mu řekne a co jí na očích vidí, sám to ale nepřiznává. Když mu to moje mamka řekne, že dává přednost vlastní matce před ní a jeho rodinou (námi), tak je právě oheň na střeše. Co vím z vyprávění od mamky tak si s tchýní zažívala naprosté peklo. Je fakt že střípky mých vzpomínek by tomu nahrávali, ale samozřejmě to je taky moje babička kterou mám moc ráda. Vždycky jsme jako rodina (aspoň v mých očích) vycházeli dobře, byli jsme pospolu žádné problémy. Ale je to dojem asi díky tomu, že nás rodiče od jejich problémů dost separovali, až do teď kdy to samozřejmě vnímáme a nenecháme to jen tak. Podle slov mamky tak si babička vybírá pro konflikty s mamkou pouze situace když jsou sami, nebo minimálně bez přítomnosti táty. Když je potom mamka na kolenou tak tomu táta nevěří, že by něčeho takového byla babička schopná a babička před tátou říká jak je jí líto situace, která se stala, že by to chtěla vrátit a omluvit se, aby to bylo všechno jako dřív. Takhle to mamka asi snášela (nejspíš kvůli nám) dlouho, ale nyní je situace jiná a mamce došli nervy a trpělivost. Mamka je typ člověka, který řekne vše narovinu a hned, je dost suverénní a mám bohužel svou vlastní hlavu a nenechá si poradit. Nyní je situace taková, že se skoro každý večer naši kůli tomu hádají a pokaždé jeden z nich odejde z bytu ven a vrátí se až pozdě v noci. Mamka se mi včera přiznala že naposledy co byla pryč, tak stála na mostě a vypla si mob telefon, až po nějaké době si uvědomila co dělá a vrátila si domů. Tohle mě opravdu už vyděsilo! Mám celou svojí rodinu strašně ráda, a nerada bych aby to dopadlo špatně. Vím, že asi taťka má v hlavě také guláš a je v mlýnských kolech a proto i jemu bych strašně ráda pomohla. Chtěla jsem s nimi zajít do poradny ale oba odmítají. Prosím poraďte mi jestli to mám nějak začít řešit já(a jak), nebo zda je podle Vás jediné východisko rozvod (což si vůbec nedokážu představit), budu vděčná za jakoukoliv radu. Mnohokrát Vám děkuji Veronika.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
MIlá Veru, ty v tuto chvíli necháváš sebou proudit všechny možné emoční vazby rodiny… to ti nenáleží ani neprospívá… z těchto proudů by bylo užitečné poodstoupit a uvědomit si, že tečou kolem tebe a ne tebou – ty nemáš tu moc, ty proudy zvrátit – to je fakt, který potřebuješ přijmout. Tvoji rodiče jsou dospělé bytosti, které jsou zodpovědné za svůj život a jeho žití… Rodiče dělají to, co umějí… dcera jejich život odžít nemůže… Pokud rodiče budou chtít, sami vyhledají rodinou poradnu, rozvedou se, vyjdou si vstříc… Přeji vše dobré…