Dobrý den, mám roční dceru a bydlím u manželových rodičů v domě. Po svatbě jsem se přestěhovala k manželovi a rodiče a všechny kamarády jsem nechala 200km daleko. Vídám je jen každých 14 dní, což je pro mě dost těžké, ale jiná možnost nebyla, protože manžel stále studuje tak jsme na tom finančně bídně. Soužití s tchýní a s tchánem ač je mám ráda je obtížné. Bohužel ale natolik, že to niči jinak náš téměř dokonalý vztah s manželem. Opravdu si nevzpomenu na jinou hádku než která by se týkala mě a jeho mamky. Největší problém je, že jeho mamka je v domácnosti a nikam nechodí, má jen jednu kamarádku s kterou se vídá. A jelikož se často nudí tak za mnou neustále chodí a bere si mou dceru k sobě. Tam si s ní hodinu hraje,pak já jí dám najíst, přebalím (prostě samé věci u kterých se rozčiluje a nesnáší) a pak si jde zase hrát s babičkou. Bohužel to už zašlo tak daleko, že když je v mém náručí a vidí i jen z dálky tchýni tak začne neskutečně řvát, vytrhávat se mi z náručí a být úplně hysterická a chce jen k ní. K nikomu jinému to takhle nedělá, naopak od mojí mamky, chce vždy ke mě, to samé od manžela. Opravdu mě to už ubíjí vymýšlet všemožné zabavování, aby tchýně mohla odejít a dcera nezačla šíleně křičet. Když řeknu manželovi, zda nejde, aby sem tchýně chodila méně tak jsem hned ta zlá, co nechce dceři dopřát babičku. Ale že mě nikdo nedopřeje vlastní dceru je všem jedno. Poslední dobou se už uchyluji k tomu, že se snažím nebýt celé odpoledne doma, ale je to pro mě obtížné vymýšlet na každý den program. Znám tu jen minimum lidí. Bohužel jsem typ člověka, co nedokáže cokoliv jen trochu nepříjemného sdělit druhému člověku do očí, tak to jen snáším. Zvlášť né tchýni a tchánovi, protože nám hodně finančně pomáhají. Jednou jsem už napsala tchýni dopis, jak to cítím, ale mělo to za následek jen to že se na měsíc urazila a vůbec za námi zas nechodila a bylo tu neskutečné dusno a manžel byl z toho hodně smutný. To také nechci. Chci něco mezi tím. Dvakrát či třikrát týdně, ale ne několikrát denně. Chci mít své soukromí a svůj život.

Milá Marto, to, co jste napsala zní rozumně – zkuste to dát přečíst manželovi a zeptat se jeho, jestli vám s tím může nějak pomoci. To, co dláte, děláte asi docela rozumně – dopis tchýni jsem nečetla, nevím, zda tam byly některé věty k uražení, ale je i možné, že ona to není schopna vnímat jinak :(. Chápu, že se cítíte v pasti. Kdyby se vám podařilo současný stav přijmout jako dobrý, žilo by se vám lehčeji. Když v sobě budete podporovat bojovný postoj, budete se trápit více. Držím palce.