anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den,nevím co se se mnou děje,uvědomuji si,že se mnou není něco v pořádku.Mám dvě malé děti a veškerý čas věnuji jim.Večer již ani nesnesu,aby na mě jen sáhly.Nesnesu hluk,když do něčeho bijí třeba vařečkou,nesnesu jejich křik,ikdyž je to pláč z bolesti.Vyrazila jsem do společnosti a vůbec jsem se nebavila,slyšela jsem hudbu a nic mi neříkala,nechtěla jsem ani nikoho známého potkat,abych se s ním nemusela bavit.Odešla jsem tedy domů a v tom jsem si uvědomila,že se se mnou něco stalo,není to předstírané,nemohu se nějak bavit a nevím proč.Poslední dobou na děti i křičím a mám chuť je i uhodit,nikdy jsem taková nebyla a nesnášela jsem fyzické tresty.Nevím zda je na místě navštívit nějakého odborníka.Snad by mi pomohlo s někým si popovídat…cítím se prázdná.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
MIlá Alenko, podstatné věty jsou: "Mám dvě malé děti a veškerý čas věnuji jim." "nechtěla jsem ani nikoho známého potkat,abych se s ním nemusela bavit." "cítím se prázdná." to působí jako syndrom vyhoření. To, že matky jsou výhradními pečovatelkami o děti, je nepřirozené… v rodových společnostech – babičky, tetičky… a matka byla i nadále součástí společenství, dále pak chůvy… děti i matky jako přirozená součást života společnosti… Nutně se musíte o péči o děti podělit – nebojte se neobvyklých řešení, babička na inzerát, studentka na hlídání, soused… a čas pro sebe klidně prolenošte, dělejte prostě to, co chcete…