anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrej vecer, chtela bych se zeptat, jak si znovu najit cestu k manzelovi.. Jsme spolu 13 let jako manzele. Jiz nekolik let zijeme v cizine a nemame skoro zadnej kontakt na rodinu (jenom tehdy, kdyz jedeme na dovolenou – to je tak jednou do roka). Za tych par let manzel prisel o tatu i o sestru, kteri zemreli. Mame spolu krasnyho kluka, kteremu je ted 11let. 7 let jsem byla doma. Kdyz jsem zacala pracovat, bylo to fajn. Jenomze ted pracuji od 6hod rana do 19hod vecer, protoze do prace dochazim (tu je to proste standard). Manzel mi s nicim nepomohl a tak jak jsem prijela domu tak jsem delala veceri, myla nadobi a jeste pomohla klukovi s domacimi ukolmi… Pak jsem byla utahana jak kote. Manzel ode mne chtel sex – nekolikrat jsem proste nebyla schopna nic delat. Prosila jsem ho, jestli mi nepomuze – jeho odpoved znela, pomaham ti vic jak pomahal muj otec me matce! Pak jsem mela pocit viny, protoze jsem mu nebyla schopna vyhovet… Sex se u nas proste zredukoval na kratke chvilky a objevilo se u mne nutkani mocit po vyvrcholeni. Musim rict, ze jsem mela problemy s menstruaci (po 21 dnech jsem dostala svuj 7-denni cyklus, po pulroce jsem vypadala spatne, pak jsem sla k doktorce, vsechno bylo podle ni v norme… Po 2 mesicich mi na me nalehani prece jen dala hormonalni podporni lecbu – jenomze manzel se mi absolutne odcizil. Rika, ze jsem na vine, protoze jsem ho dostatecne neuspokojovala a taky ze jiz ke mne citi jen kamaratstvi. Zatim zustava s nami, pomaha mi se synem, dokonce se naucil ohrivat veceri, ale mne vytrvale odmita v sexualni rovine… Chci najit znovu k nemu cestu a taky byt znovu pritazliva i po sexualni strance… Jenomze jak se k nemu priblizit???

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá R., vy toho mnoho udělat nemůžete. Je to "boj" vašeho přítele. Bohužel nemá dostatek informací o této problematice, bez spolupráce se specialistou to opravdu nebude snadné (a s ním to také být snadné nemusí, ale může mít cesta směr). Přítel může kontaktovat např.http://www.studioh.cz/studioh.html (vím, že paní Hudečková by mohla pomoci) nebo mne (což by bylo pro něj také dobré) Vy nezapomente na to, že k lásce patří svoboda, radujte se z toho, že dítě bylo počato z lásky a důvěřujte sobě, že váš život bude dobrý…